arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه سپاه وضع کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع کرد. «علی اصغر نوروزی»، «سید امین الله امامی طباطبایی»، «یحیی علاء الدینی»، «جمال بابامرادی»، «احمد کریمی» از بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «احمد ذوالقدر» فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران و جانشین فرمانده سپاه تهران و «علیرضا حیدرنیا» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان البرز در فهرست تحریم‌های دولت انگلیس اضافه شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع کرد.

به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، دارایی های افراد تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. این افراد همچنین حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

بر اساس این گزارش، «علی اصغر نوروزی»، «سید امین الله امامی طباطبایی»، «یحیی علاء الدینی»، «جمال بابامرادی»، «احمد کریمی» از بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «احمد ذوالقدر» فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران و جانشین فرمانده سپاه تهران و «علیرضا حیدرنیا» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان البرز در فهرست تحریم‌های دولت انگلیس اضافه شده‌اند.

«جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس گفت که لندن «همراه با شرکای خود در سراسر جهان، همچنان در کنار مردم ایران ایستاده، زیرا آنها خواستار تغییرات اساسی در ایران هستند.»

این درحالیست که شورای وزیران امور خارجه اروپا نیز قصد دارند تا ششمین بسته تحریمی علیه ایران را به بهانه مسائل حقوق بشری وضع کنند.

جمهوری اسلامی ایران نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده است که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشتر درمورد مواضع کشورهای اروپایی گفته بود: چند کشور معدود به رفتارهای سیاسی روی آورده اند و جمهوری اسلامی اجازه دخالت به این کشورها را نخواهد داد. توصیه ما این است که کشورهای اروپایی از استفاده ابزاری از حقوق بشر اجتناب کنند و به چارچوب دیپلماتیک ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تحریم و استفاده از ابزارهای تحریمی ورق سوخته ای است که برای ایران کارامدی لازم را نخواهد داشت،ایران درمورد تحریم پاسخ متناسب و لازم را خواهد داد.

نظرات بینندگان