arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲

وضعیت ترافیکی جاده‌ها و اوضاع آب و هوا در اولین روز سال ۱۴۰۲ / ترافیک سنگین در آزادراه تهران-شمال و جاده کرج - چالوس / بارندگی در جاده‌های ۱۵ استان؛ بارش‌ها در ۳ استان به شکل برف است / تداوم بارش‌ها تا آخر هفته / آسمان تهران امروز ابری است؛ پیش بینی وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق در برخی ساعات

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور برای اولین روز سال ترافیک سنگین در آزادراه تهران-شمال و ترافیک سنگین در محور چالوس را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور برای اولین روز سال ترافیک سنگین در آزادراه تهران-شمال و ترافیک سنگین در محور چالوس را اعلام کرد.

به گزارش «انتخاب»، رضا روشنی کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور به بیان وضعیت ترافیکی راه‌های شمالی کشور برای اولین روز سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار کرد:

در خصوص آخرین وضعیت محور‌های شمالی، تردد کلیه وسایل نقلیه در محور کرج – چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است. همچن ینترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا نساء و حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه وجود دارد.

روشنی با اشاره به ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال محدوده شهرستانک اضافه کرد: تردد در محور‌های هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت روان است.

همچنین محور چالوس دارای بارش برف و باران و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت دارای بارش باران و سایر محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

وی آخرین وضعیت جوی را تشریح کرد و گفت: بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های مازندران، البرز و چهارمحال و بختیاری و در برخی از محور‌های استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، گلستان، قزوین، مرکزی، ایلام، لرستان، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و کردستان وجود دارد که بارش‌ها در استان‌های لرستان، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد به برف تبدیل شده اند.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور محدودیت تردد با تغییر مسیر را محور قدیم خرم آباد - پلدختر اعلام کرد که تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: محور‌های لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه – تویسرکان، پونل - خلخال دارای انسداد فصلی هستند.

وضعیت آب و هوا

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش‌ها تا آخر هفته گفت: این سامانه بارشی در انتهای هفته به تدریج از کشور خارج می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور به تشریح وضعیت آب و هوای امروز سه شنبه اولین روز سال پرداخت و گفت: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور شاهد بارندگی هستیم.

گودرزی افزود: امروز شدت بارندگی در شمال خوزستان، غرب لرستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، شمال قزوین، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و برخی از مناطق همدان و مرکزی وجود دارد که هم وطنانی که قصد سفر به این مناطق را دارند، بایستی تمهیدات لازم را بیندیشند.

وی ادامه داد: فردا در گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، شرق تهران، شمال قم و مرکزی، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان و سمنان بارش‌ها شدیدتر است.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی نیز در نیمه غربی کشور و چهارشنبه و پنج شنبه در نواحی شرق و شمال شرق، هوا سردتر خواهد شد.

گودرزی پیش بینی کرد: بارش‌ها کماکان تا روز پنج شنبه ادامه دارد و جمعه این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی با بیان این که تهران امروز آسمانی ابری دارد، گفت: پایتخت در برخی ساعات با وزش باد شدید ورگبار و رعدوبرق همراه است.

همچنین امروز بیشینه دما در تهران ۱۸ درجه بالای صفر می‌شود.

نظرات بینندگان