arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲

عضو کمیسیون آموزش مجلس: قراری برای عدم پرداخت رتبه بندی معلمان نداریم

علی رضا پاک فطرت عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع رتبه بندی فرهنگیان که در سند تحول هم آمده بود بعد از گذشت ۱۳ سال ورود کرد و این مهم را انجام داد، گفت: مجلس در این موضوع پای کار آمد و قراری برای عدم پرداخت رتبه بندی معلمان نداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع رتبه بندی فرهنگیان که در سند تحول هم آمده بود بعد از گذشت ۱۳ سال ورود کرد و این مهم را انجام داد، گفت: مجلس در این موضوع پای کار آمد و قراری برای عدم پرداخت رتبه بندی معلمان نداریم.

علی رضا پاک فطرت با اشاره به اینکه رتبه بندی فرهنگیان به قانون تبدیل شده است و هیچ فردی نه می‌تواند از اجرای آن شانه خالی کند و نه بخواهد به آن بی توجه باشد، افزود: قطعا مجلس به صورت محکم پای این قانون ایستاده است و این قانون باید برای تمام فرهنگیان اجرا شود چرا که رتبه بندی حق تمام فرهنگیان است.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ مدارک تمام معلمان را جهت رتبه بندی دریافت کردند و به تمام فرهنگیان رتبه یک اختصاص داده شد، گفت: از ۳۱ شهریور ماه از سال ۱۴۰۱ طرح رتبه بندی وارد مرحله اجرا شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی فرهنگیان به ۸۰۰ هزار نفر از معلمان تعلق گرفت، ادامه داد: در صورتیکه عده‌ای از افراد هم اعتراضاتی داشته باشند به مرور رسیدگی می‌شود و قطعا دولت باید مابه التفاوت پول حاصل از رتبه بندی را در قالب حقوق اسفند ماه پرداخت کند و علاوه بر آن دولت مکلف است تمام معوقات این طرح را از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال را به فرهنگیان پرداخت کند.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه قطعا مجلس ۳۸ هزار میلیارد تومان به طرح رتبه بندی فرهنگیان اختصاص داد، ادامه داد: به نظرم سازمان برنامه بودجه در عملیاتی کردن این موضوع کمی کج سلیقگی کرده است که باید آن را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه بودجه عنوان کرده که تا پایان سال ۱۴۰۱ تنها می‌تواند ۲۷ هزار میلیارد تومان به طرح رتبه بندی را اختصاص دهد، گفت: طی صحبتی که با وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه بودجه داشتم قول دادند که موضوع رتبه بندی با تمام معوقاتی که دارد را به تمام معلمان پرداخت کنند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه قطعا سازمان برنامه بودجه باید تا نیمه یا پایان فروردین ماه کل معوقات معلمان را پرداخت کند، تصریح کرد: در صورتیکه معوقات معلمان بیشتر از ۳۸ هزار میلیارد تومان باشد کمیسیون آموزش و تحقیقات با ارائه طرح دو فوریتی دولت موظف به پرداخت مابقی بدهی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه قطعا رتبه بندی با هدف ارتقا جایگاه و شان معلم انجام می‌شود، بیان کرد: ذکر این نکته ضروری است که تا قبل از اجرای طرح رتبه بندی میزان حقوق یک معلم تازه کار با یک معلم با چندین سال سابقه تفاوت چندانی نداشت.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه قطعا افزایش کیفیت نظام آموزشی یکی دیگر از اهداف مهم طرح رتبه بندی است، تصریح کرد: قطعا به معلمان قول می‌دهیم که معوقات آن‌ها پرداخت شود.

پاک فطرت با بیان اینکه قطعا معلمان به مرور نسبت به زحمتی می‌کشند به جایگاه واقعی خود دست پیدا می‌کنند، خاطر نشان کرد: از همین رو وزیر آموزش و پرورش تاکید کرده بود که میزان رتبه بندی و تمام معوقات باید در حقوق اسفندماه تمام فرهنگیان اعمال شود که سازمان برنامه بودجه هم عنوان کرد به توان پرداخت تمام معوقات را ندارد کمی دیر شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی به دلیل ضعف مدیریت در سال‌های گذشته با مشکل مالی مواجه شده اند که دولت بار مالی این صندوق‌ها هم از بودجه عمومی به دوش کشیده است، ادامه داد: معلمان خیالشان راحت باشد که معوقات شان تا پایان فروردین ماه به حسابشان واریز می‌شود.

نظرات بینندگان