arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۲

وزیر اقتصاد: برخی مسئولان برای اجرای قانون مولدسازی مقاومت می کنند

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در دستگاه‌ها مقاومتی برای از دست دادن دارایی‌های راکد خودشان وجود دارد که باید این مسئله شکسته شود چون اجرای مولدسازی به نفع مردم و به نفع کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در دستگاه‌ها مقاومتی برای از دست دادن دارایی‌های راکد خودشان وجود دارد که باید این مسئله شکسته شود چون اجرای مولدسازی به نفع مردم و به نفع کشور است.

به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، سیداحسان خاندوزی در دیدار با مدیران و کارکنان تابعه وزارت اقتصادی و دارایی در گلستان اظهار داشت: برای توسعه کشور و استان نیازمند عظم جدی و جمعی هستیم.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم دستگاه‌ها نباید در صدور مجوزها و جذب سرمایه‌گذار کارشکنی کنند و یا برای سرمایه‌گذار دافعه ایجاد کنند.

وزیر اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: قاعده و رویه مدیریتی در استان به صورتی پیش برود که خط تماس با سرمایه‌گذار و صنعت‌گر به صورتی باشد که با این پدیده سنگ‌اندازی مقابله شود.اگر گزارشی به ما برسد که سرمایه‌گذاری مدارکش کامل بوده و دستگاه صدور مجوز را به تاخیر انداخته به طور قطع با مدیر دستگاه چه استانی و چه ملی برخورد خواهم کرد.

وزیر اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: استان گلستان تعداد زیادی فرصت مولدسازی دارد که استاندار گلستان می‌تواند در اجرای مولدسازی نقش مهمی داشته باشد.

خاندوزی گفت: برخی از نهادها دارای املاک و دارایی‌هایی هستند که در حال حاضر توجیه استفاده ندارد و به عنوان منابع مالی می‌توان برای تکمیل پروژه‌ها و خدمت به مردم استفاده کرد.هرچه استان‌ها در مولدسازی فعال‌تر باشند، پروژه‌های استان‌ها با سرعت بیشتری به نتیجه خواهد رسید.

وزیر اقتصادی و دارایی گفت: در دستگاه‌ها مقاومتی برای از دست دادن دارایی‌های راکد خودشان وجود دارد که باید این مسئله شکسته شود چون اجرای مولدسازی به نفع مردم و به نفع کشور است. ما به دنبال این هستیم شرکت‌های بزرگ اقتصادی به گلستان بیایند و استان توسعه پیدا کند و اجهاف بزرگی که به گلستان در گذشته شده جبران شود.

وی افزود: در جای جای کشور و دنیا هموطنان و هم استانی‌هایی هستند که حاضرند در کشور سرمایه‌گذاری کنند و ما باید برای آنها زمینه ایجاد کنیم.

وزیر اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش شبکه بانکی در اقتصاد کشور، تصریح کرد: موضوع افزایش سقف تسهیلات بانکی را در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی مطرح و پیگیری خواهم کرد.

خاندوزی درباره سهم استان گلستان در پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ مستقر در استان، گفت: اینکه دفتر شرکت در استان حضور ندارد و مالیات برای استان تخصیص نمی‌یابد را در دستور کار قرار خواهیم داد و در این خصوص کمک خواهیم کرد.

وی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز استان گلستان و تخصیص بودجه برای پروژه‌ها، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی بودجه مناسبی برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص دهیم تا اتفاقات خوبی در این بخش در سال جاری برای گلستان رقم بخورد.

وزیر اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایه، تاکید کرد: استاندار گلستان اقدامات خوبی را در این عرصه رقم زده است.

خاندوزی بیان کرد: موضوع راه‌آهن، منطقه آزاد اینچه‌برون، گمرک گلستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی موضوع مهمی است و هرچه دروازه‌های تعامل استان به بیرون کشور باز شود به نقع کشور خواهد بود.

وی در بخش کشاورزی و صنعتی گلستان گفت: استان باید به مسیری برود که این برچسب خام فروشی با توسعه صنایع تبدیلی از پیشانی استان حذف شود.

احیای 72 واحد تولیدی راکد در سال 1401/ افزایش 20 درصدی ماندگاری مسافر در گلستان

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این جلسه گفت» با تلاش‌های انجام شده در دولت سیزدهم 72 واحد نیمه تعطیل و راکد به چرخه تولید بازگشت.تولید ناخالص داخلی استان گلستان پایین است و اگر پتروشیمی گلستان به نتیجه برسد 40 هزار میلیارد تومان به درآمد ناخالص استان اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: امروز پروژه پتروشیمی گلستان به گام آخر رسیده و فاز عملیاتی پروژه پتروشیمی گلستان با حضور رئیس جمهور آغاز خواهد شد.

زنگانه افزود: نوروز امسال، گلستان به مقصد گردشگری تبدیل شده و با اقدامات انجام شده ماندگاری مسافر 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

استاندار گلستان گفت: هیچ دلیلی برای عدم اجرای تله کابین گرگان وجود ندارد و ما همانطور که برای کسب مجوز تله‌کابین علی‌آبادکتول جنگیدیم، برای کسب مجوز تله‌کابین گرگان می‌جنگیم تا این مجوز گرفته شود.

نظرات بینندگان