arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۷ فروردین ۱۴۰۲؛ از اعلام جزییات بیشتری از طرح جریمه بدحجابان تا مثبت خواندن شیوه تعاملی شیعیان با حکومت طالبان توسط ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

انتقاد ملی‌پوش روسیه از اینترنت ایران
نیکولای کوملیچنکو، بازیکن تیم ملی فوتبال روسیه درباره شرایط ایران می گوید: صادقانه بگویم، همه چیز در سطح بسیار پایینی بود. آخرین بازی خود را مقابل ازبکستان در تاشکند انجام داده بودیم. آنجا سطح راحتی بالاتری وجود داشت اما در تهران، به نوعی در هتل به طور کلی مشکلاتی وجود داشت به ویژه غذا. از اینترنت هم که چیزی نگویم. من در اتاقم در هتل اینترنت نداشتم. مجبور بودم در راهرو بنشینم تا به جایی وصل شوم. درست مثل ۱۰ سال پیش در روسیه.

تلف شدن یوزپلنگ باردار بر اثر تصادف
یک قلاده یوزپلنگ آسیایی روز یکشنبه بر اثر تصادف با یک دستگاه خودرو در جاده میامی - سبزوار، محدوده استان سمنان تلف شد. این حادثه در حدود ۱۱۰ کیلومتری شاهرود و جاده میامی - سبزوار، ۲۰۰ متر مانده به کاروانسرای میاندشت در جاده ترانزیتی تهران - مشهد رخ داد. این یوز سه قلو باردار بود.

سارا خادم الشریعه دنبال تضمین وزیر بود
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: بعد از کشف حجاب، سارا خادم الشریعه دنبال این بود که فردی چون وزیر ضمانت کند و در برگشت اذیت نشود؛ سیستم‌های نظارتی به من گفتند قطعا باید پاسخگو باشد. او همچنین گفت: وزیر به من اختیار تام داده بود که به فیروزجا چند میلیارد پیشنهاد بدهیم تا برگردد. او گفت: پرهام مقصودلو حداقل یک لپ تاپ خوب می‌خواست که بتواند با کشورها ارتباط بیشتری بگیرد؛ وقتی این اتفاقات نمی افتد چه انتظاراتی داریم؟

تکذیب یارانه ۱۵۰ هزار تومانی ویژه رمضان
طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص انتشار خبری در فضای مجازی در مورد پرداخت ۱۵۰ هزار تومان یارانه به‌مناسبت ماه رمضان گفت: این خبر مورد تأیید نیست و هیچ یارانه اضافه‌ای برای ماه رمضان پرداخت نخواهد شد.

رئیس صداوسیما: می‌پذیریم که مرجعیت صداوسیما آسیب دیده
پیمان جبلی رئیس صداوسیما می گوید مسیری که برای بازگرداندن مرجعیت صداوسیما به دوران طلایی خودش را دنبال می‌کنیم کم‌چالش نیست، البته می‌پذیریم که مرجعیت صداوسیما آسیب خورده است و برخی از اتفاقاتی که این روزها شاهدش هستیم نشان می‌دهد که گفتمان حاکم بر مجموعه‌ای از دستگاه‌های حاکمیتی همچنان در مسیر تقویت مرجعیت رسانه ملی نیست.

تورم اسفند ۴۶.۵ درصد
بانک مرکزی اعلام‌کرد: نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۱ به ۴۶.۵ درصد رسید.براین اساس، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اسفندماه ۱۴۰۱ به عدد ۷۹۴.۳ رسید که نسبت به ماه قبل ۶.۶ درصد افزایش یافت.

فوت ۴۷۰ نفر در تصادفات نوروزی تاکنون
سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور درباره تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی گفت: تاکنون براساس آمار ۴۷۰ کشته در تصادفات نوروزی داشته‌ایم.

اعلام جزییات بیشتری از طرح جریمه بدحجابان
حسین جلالی نماینده مجلس جزئیات جدیدی از جرایم مالی در طرح عفاف و حجاب را اعلام کرد و گفت: در این طرح مواجهه کاملاً هوشمند است و هیچ تقابل فیزیکی وجود ندارد. جرایم مالی آن از ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیارد تومان است. ابطال گواهینامه رانندگی، ابطال پاسپورت، در سلبریتی‌ها و کسانی که کانال و وبگاه و عضو بالا دارند ممنوعیت استفاده از اینترنت دیده شده است.

واترپلو ایران برای اولین بار به فینال آسیا راه یافت
تیم ملی واترپلو ایران در نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ از سد تایلند گذشت و با راهیابی به فینال این مسابقات تاریخ‌ساز شد.

هیچ یک از متهمان پرونده متهمان حادثه چهلم حدیث نجفی در کرج مشمول عفو نشده‌اند
حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با آخرین وضعیت پرونده متهمان شهادت روح‌الله عجمیان گفت: پرونده شهادت روح الله عجمیان در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز مورد رسیدگی قرار گرفت و برای ۵ نفر از متهمان حکم اعدام و برای سایر متهمان هم به اتهام محاربه حبس صادر شد. او همچنین گفت که هیچ یک از متهمان پرونده مشمول عفو نشده‌اند و همه در زندان هستند.

ایران قهرمان فوتبال ساحلی آسیا شد
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در فینال جام ملت‌های آسیا در شهر پاتایا به مصاف ژاپن رفت و در نهایت توانست این تیم را نتیجه ۶ بر صفر شکست دهد و برای سومین بار به قهرمانی این رقابت‌ها برسد.

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان: شیوه تعاملی شیعیان با حکومت طالبان مثبت است
سفارت ایران در کابل در توئیتی نوشت: حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کابل در دیدار با اعضای شورای علمای شیعه افغانستان ، ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، شیوه تعاملی شیعیان افغانستان با حکومت طالبان را مثبت خواند و این رویکرد را در راستای انسجام و همبستگی جامعه افغانستان قلمداد کرد.

 

ادعای انگلیس: ایران عرضه پهپاد شاهد به روسیه را از سر گرفته

وزارت دفاع بریتانیا روز یکشنبه ادعا کرد که به نظر می‌رسد روسیه بار دیگر به طور مرتب از ایران پهپادهای شاهد دریافت می‌کند.

 

اظهارات عضو مجلس خبرگان درباره حجاب

 محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان گفت: در مسئله حجاب و بی حجابی کدام انسان عاقلی وجود دارد که نداند حجاب خوب است یا بی‌حجابی؟ این که زن با عفاف و حجاب بوده و باشکوه در جامعه حضور داشته باشد و مرد‌ها برای آن حساب باز کرده و زن با حجاب خود را در معرض نگاه مرد‌های هرزه قرار نمی‌دهد، امری است که بر هیچ عاقلی پوشیده نیست. او گفت: هدف دشمنان نابود کردن استقلال زن ایرانی است؛ چراکه زن بی حجاب، زن مستقل و آزاده نخواهد بود و زنی خواهد بود که در بند شهوت دیگران و ارضای آنان است و باید زنان بی حجاب به این امر متوجه باشند.

 

اولین قربانی طرح جنجالی نتانیاهو 

نتانیاهو، ژنرال یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل را بخاطر مخالفتش با طرح اصلاحات قضایی، برکنار کرد. این طرح، برکناری نخست وزیر را بسیار دشوار می کند.

 

آموزش و پرورش: پرداخت‌نشدن معوقات رتبه‌بندی کذب است

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اخبار منتشرشده درباره پرداخت‌نشدن معوقات رتبه‌بندی را تکذیب کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری: کسی که ولایت را قبول ندارد نمی‌تواند بگوید قرآن را قبول دارد

ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کسی ولایت را قبول نداشته باشد ایمان و علم برای او احیاگر نیست و حق جهاد هم ندارد و نمی تواند بگوید قرآن را قبول دارد.

نظرات بینندگان