arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲

وجود ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور / ۵۱ درصد فوتی‌های تصادفات در دم می‌میرند

رییس پلیس راهور با بیان اینکه هنوز ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم و از این تعداد حدود ۸۷۷ نقطه پر حادثه هستند که باید با اولویت برطرف شود گفت: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد لذا مقرر شد در ۳۰ کیلومتری شهرها ایستگاه‌های شادمانی ایجادشود که ۲۹۷ نقطه توسط استانداران ایجاد و عملیاتی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رییس پلیس راهور با بیان اینکه هنوز ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم و از این تعداد حدود ۸۷۷ نقطه پر حادثه هستند که باید با اولویت برطرف شود گفت: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد لذا مقرر شد در ۳۰ کیلومتری شهرها ایستگاه‌های شادمانی ایجادشود که ۲۹۷ نقطه توسط استانداران ایجاد و عملیاتی شد.

سید کمال هادیانفر در حاشیه بازدید رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی چهار وظیفه اصلی را عهده دار است، گفت: در ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های کشور، ماموریت ترافیک با بیش از ۳۹ میلیون وسیله نقلیه، ۵۲ میلیون راننده و ۸۶ میلیون جمعیت کشور که یا راننده یا سرنشین و به نوعی کاربر ترافیک هستند، وظیفه ما است.

وی افزود: در بحث مدیریت ترافیک با بهره گیری از توانمندیها و تجهیزات و نیروی انسانی انجام وظیفه و تسهیل در تردد ماموریت ماست.

هادیانفر با اشاره به برنامه ششم توسعه و و دغدغه مقام معظم رهبری در کاهش تلفات و جان باختگان به ویژه در ایام نوروز اظهار کرد: در برنامه ششم ۳۱ درصد پیش بینی کاهش تلفات جاده‌ای در این حوزه رقم خورده که تا پایان سال ۱۴۰۱ ، ۹۵.۵ درصد محقق شده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۷۳ میلیون خدمت در حوزه ترافیکی، شماره گذاری و صدور گواهینامه توسط پلیس راهور به مردم ارائه شده است.

به گفته رییس پلیس راهور در موضوع کاهش سوانح و تصادفات، عوامل مدیریت، عامل انسانی، ایمنی وسایط نقلیه، راه و قوانین و مقررات موثر و مورد تاکید قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به عامل راه گفت: ما هنوز ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم؛ نقاطی که بر اساس ترددها حادثه در آنجا رخ می‌دهد؛ از این ۵۲۰۰ نقطه تقریبا ۸۷۷ نقطه پر حادثه داریم که باید با اولویت برطرف شود.

رییس پلیس راهور با اشاره به طرح نوروزی و با بیان اینکه پلیس راهور جزو دستگاه‌هایی است که دائم در حال ماموریت است، اظهار کرد: ۸۷ هزار نفر در قالب ۸ دستگاه مسئول در جاده‌های کشور مستقر شدند.

وی همچنین به دیگر اقدامات سایر دستگاه‌ها در این حوزه پرداخت و در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد لذا مقرر شد در ۳۰ کیلومتری شهرها ایستگاه‌های شادمانی ایجاد کنند. ۲۹۷ نقطه توسط استانداران ایجاد و عملیاتی شد و امسال اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه۵۱ درصد فوتی‌ها در دم می‌میرند و وقتی تصادف اتفاق می افتد جان خود را از دست می‌دهند. ۶ درصد در حین انتقال جان خود را از دست می‌دهند و ۴۳ درصد در بخش بیمارستانی هستند.

رییس پلیس راهور ادامه داد: تاکید مان توسعه بخشهای بیمارستانی و تروما در شهرستانهاست چراکه بیشترین خطایی که در فوت مجروحان اتفاق می افتد عدم تشخیص در ضربه مغزی یا خونریزی داخلی است.

به گفته وی، ۸۲ درصد تصادفات عامل سرعت و عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی به ویژه در محورهای طولانی است. با تلاشهای صورت گرفته امروز روند ما مناسب است.

وی همچنین اعلام کرد که براساس تعداد جان باختگان از سامانه رخدادهای فراجا ،دیروز ۲۶ نفر فوتی داشتیم که این رقم متعادلی است.

هادیانفر همچنین گفت: از ۲۵ اسفند تا دیروز بیش از ۳۴۲ میلیون تردد بین استانی و بین شهری داشتیم که نسبت به مدت مشابه افزایش ۵ درصدی دارد اما نسبت به نوروز ۱۴۰۰، ۳۹ درصد افزایش داشتیم.

نظرات بینندگان