arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۰ فروردین ۱۳۷۹: از شکست مذاکرات اوپک تا مشورت دو عضو شورای نگهبان

خاطرات هاشمی رفسنجانی: شكست مذاكرات اوپك، باعث تنزل قیمت نفت شده و پیروزی مهمی برای آمریكا است. نُه عضو ،تصمیم به افزایش تولید در سطح قبل از محدود كردن گرفته اند. در عمل، عربستان سعودی، نقش اساسی اجرای سیاست آمریكا را به عهده داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امروز هم وقت زیادی برای دیدارهای عید صرف كردم؛ متقاضی زیاد است و بیشتر از مدیران كشور هستند و با اینكه وقت را محدود كرده ایم، خارج از برنامه هم می آیند.

آقای رسول زرگر، معاون آب وزارت نیرو گفت، هشت سد تكمیل شده در هفته های آینده افتتاح می شود و طرح مهم شیروان هم در فاز مطالعات فعال است.

معاون وزیر راه و ترابری، از وضع طرحهای مهمشان گفت؛ به خصوص اتوبانها و تونل كندوان كه طرح وسیع كردن آن در یک نقطه دچار مشكل شده؛ ١٨٠٠ متر آن كامل شده و ۶٠ متر آن مشكل آفریده است؛ نقطه گسل فعال است و خاك های مُرده كه از كوه سرازیر است، مهلت نمی دهد. معاونان وزارت جهاد سازندگی هم دربارۀ طرحهای تولید میگو كه مورد علاقه من است، توضیح دادند. آقایان محمدرضا عباسی فرد و محمدرضا علیزاده دو عضو شورای نگهبان، در مورد بازشماری آرای تهران مشورت كردند؛ گفتم اصلح این است، شمارش شود كه ابهامی نماند.

شكست مذاكرات اوپك، باعث تنزل قیمت نفت شده و پیروزی مهمی برای آمریكا است. نُه عضو ،تصمیم به افزایش تولید در سطح قبل از محدود كردن گرفته اند. در عمل، عربستان سعودی، نقش اساسی اجرای سیاست آمریكا را به عهده داشته است.

طبعاً ما و سایر اعضا كه مخالف افزایش تولیدند، ناچار تولیدشان را اضافه خواهند كرد، چون دیگران بازار را اشباع خواهند كرد و ریاضت ما به تنهایی كارساز نیست. شب در دفترم ماندم. كمی كسالت داشتم و با مُسكّن خوابیدم.

نظرات بینندگان