arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۲

یک مقام در شورای امنیت ملی بایدن: ایالات متحده باید در مقابل چین، به مکانیسم‌های بحران در دوران "جنگ سرد" روی آورد

کورت کمپبل، هماهنگ‌کننده امور هند و اقیانوسیه در شورای امنیت ملی بایدن، روز پنج‌شنبه با اعلام اینکه تلاش‌های برای بهبود روابط پکن و واشنگتن موفق نبوده و معلوم نیست که بازسازی «یک رابطه دیپلماتیک سازنده» ممکن است یا خیر، تاکید کرد که با ادامه وضعیت موجود، آمریکا نیازمند روی آوری به مکانیسم‌هایی برای ارتباط با چین است که در دوران «جنگ سرد» استفاده می‌شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: کورت کمپبل، هماهنگ‌کننده امور هند و اقیانوسیه در شورای امنیت ملی بایدن، روز پنج‌شنبه با اعلام اینکه تلاش‌های برای بهبود روابط پکن و واشنگتن موفق نبوده و معلوم نیست که بازسازی «یک رابطه دیپلماتیک سازنده» ممکن است یا خیر، تاکید کرد که با ادامه وضعیت موجود، آمریکا نیازمند روی آوری به مکانیسم‌هایی برای ارتباط با چین است که در دوران «جنگ سرد» استفاده می‌شد.

او این دیدگاه را در جریان سخنرانی‌اش در اندیشکده امنیت جدید آمریکا (CNAS)، با اشاره به تنش‌های دو کشور بر سر تایوان همچنین تنش‌های ماه گذشته بر سر سرنگونی «بالن جاسوسی» چین بر فراز خاک آمریکا بیان کرد.

کورت کمپبل تاکید کرد با توجه به اینکه نیروهای چین و ایالات متحده در شرق دور در کنار یکدیگر فعالیت دارند، استفاده از چنین مکانیسم‌هایی یک «ابتکار مسئولانه» است.

نظرات بینندگان