arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲

یک کشته و زخمی شدن یک نظامی در تبادل آتش میان ارمنستان و آذربایجان

وزارت دفاع ارمنستان صبح امروز شنبه از تبادل آتش در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد. طبق این گزارش، در این تبادل آتش که دیروز جمعه رخ داده، یک سرباز کشته و یک سرباز زخمی شده و تیراندازی از جانب نیروهای آذربایجانی انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فارس: وزارت دفاع ارمنستان صبح امروز شنبه از تبادل آتش در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد.

طبق این گزارش، در این تبادل آتش که دیروز جمعه رخ داده، یک سرباز کشته و یک سرباز زخمی شده و تیراندازی از جانب نیروهای آذربایجانی انجام شده است.

بیانیه وزارت دفاع ارمنستان که در کانال تلگرامی آن منتشر شد، در توضیح حادثه اعلام کرده که «در روز ۳۱ مارس حوالی ساعت ۲۲:۵۰ در منطقه مرزی جنوب شرقی جمهوری ارمنستان درگیری بین نیروهای مسلح جمهوری ارمنستان در شرایط دید بسیار کم رخ داد. تیراندازی از طرف آذربایجان انجام شد. پس از این حادثه، جسد هراچیا آرای ساروخانیان، سرباز وظیفه نیروهای مسلح جمهوری ارمنستان با اصابت گلوله کُشنده پیدا شد. یک سرباز دیگر مجروح شد و جان سرباز مجروح در خطر نیست.

در پایان بیانیه تأکید شده که تحقیقات برای روشن شدن کامل شرایط این حادثه ادامه دارد.

پیش از این وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده بود، یگان‌هایی از نیروهای مسلح این کشور بر ارتفاعات و مسیرهای فرعی منطقه لاچین که رابط بخشی از ارمنستان و قره باغ است، مسلط شده‌اند و این مناطق تحت کنترل نیروهای جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

هفته گذشته، رسانه‌های ارمنستان گزارش کردند نیروهای جمهوری آذربایجان با نقض آتش‌بس از خط تماس شوشی-لیساگور عبور کرده‌اند.

پیشتر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان از «احتمال بالای وقوع تشدید تنش» در مرز با آذربایجان خبر داده و درباره آن هشدار داده بود.

نظرات بینندگان