arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان: ظرف ۴۸ ساعت آینده با همتای سعودی برای نهایی کرن زمان و مکان دیدارمان گفت‌وگو می‌کنم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ظرف ۴۸ ساعت آینده قرار است با همتای سعودی به منظور نهایی کردن زمان و مکان دیدارشان گفت‌وگو کند، در سالروز ۱۲ فروردین گفت: جمهوری اسلامی ایران مشروعیت خودش را از مردم بزرگ ایران دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر امور خارجه با بیان اینکه ظرف ۴۸ ساعت آینده قرار است با همتای سعودی به منظور نهایی کردن زمان و مکان دیدارشان گفت‌وگو کند، در سالروز ۱۲ فروردین گفت: جمهوری اسلامی ایران مشروعیت خودش را از مردم بزرگ ایران دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۱۲ فروردین ماه پس از شرکت در مراسم جشن ملی پرچم و بزرگداشت دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک این روز به ایرانیان در داخل و خارج از کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران مشروعیت خودش را از مردم بزرگ ایران دارد و رمز پایداری جمهوری اسلامی ایران تداوم مشروعیت و رای قوی و بالای مردم به این نظام مقدس است.

وی افزود: دشمنان در چهل و چهار سال گذسته تلاش‌های زیادی را برای اعمال دشمنی‌هایشان علیه جمهوری اسلامی ایران و علیه پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند، اما برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و در چنین روزی نشانگر شکست آن سیاست و تداوم اعتماد مردم به جمهوری اسلامی ایران و علاقه قلبی ایرانیان در سراسر جهان به ایران بزرگ و ایران عزیز و اسلامی است.

وزیر خارجه همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره زمان و مکان دیدارش با همتای سعودی اظهار داشت: ظرف ۴۸ ساعت آینده قرار است با همتای سعودی مکالمه‌ای داشته باشیم و نهایی کنیم.

گفتنی است از بعد از توافق اخیر ایران و عربستان در پکن برای ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها و همچنین دیدار وزرای خارجه دو کشور، امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان همتای سعودی دو بار تلفنی گفت‌وگو کردند و در دومین تماس تلفنی توافق شد دو‌ وزیر خارجه در ماه رمضان با یکدیگر دیدار کنند.

نظرات بینندگان