arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی :

اعطای تسهیلات به خودروسازان نوش دارو بعد از مرگ از سهراب نشود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین گروسی درپاسخ به اظهار نظرات روزهای گذشته برخی ازمسئولین در خصوص عدم پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان گفت : . در شرایط حساس کنونی و با وجود تحریم های شدید از سوی کشورهای غربی که بواسطه آن صنعت کشور با مشکلات فراوان روبرو است، اعطای تسهیلات به خودروسازی کشور امری بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است. 


حسین گروسی نماینده مردم شهریار ، شهر قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دنیای صنعت اظهار داشت در زمینه اعطای تسهیلات به صنعت خودروی کشور باید این مطلب را در نظر داشت که تسهیلات پرداختی به خودروسازان بصورت وام اعطا خواهد شد و بصورت رایگان نبوده و در نهایت به سیستم بانکی باز خواهد گشت .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر پرداخت هرچه سریعتر تسهیلات به خودروسازان افزود : برخی از کارشناسان پیشنهادات بسیار خوبی برای خروج خودروسازان از بحران کنونی ارائه نمودند اما باید دانست این پیشنهادات پس از خروج از مرحله حساس کنونی امکان پذیر خواهد بود و مسائلی از جمله پیش فروش خودرو و فروش سهام خودروسازان که بسیار وقت گیر و زمان بر است را می توان در مراحل بعدی انجام داد.

وی افزود درست است که خودروسازی کشور رو به خصوصی سازی رفته اما نمی توان به این بهانه که این صنعت خصوصی شده است دست از حمایت از این صنعت مهم برداشت و آنرا به حال خود گذاشت چرا که خودروسازان بزرگ در کشورهای دیگر دنیا نیز با وجود خصوصی سازی در مقاطع مختلفی که با بحران مواجه بوده اند از کمک های دولت در قالب تسهیلات استفاده کردند و توانستد بخوبی راه خود را ادامه دهند.

وی خاطر نشان کرد در جلساتی که با ایران خودرو و سایپا داشته ایم از نزدیک با مشکلات دو خودروساز بزرگ کشور آشنا شدیم و شرایط را به گونه ای اورژانسی میبینیم که اگر این کمک ها و تسهیلات در زمان مناسب و با تاخیر بدست خودروسازان برسد دیگر همانند نوش داروئی پس از مرگ سهراب خواهد بود .

نظرات بینندگان