arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

افزایش تعداد شهرهای زرد کرونایی در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای زرد استان از چهار شهر به ۶ مورد افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای زرد استان از چهار شهر به ۶ مورد افزایش یافت.
 
بهرام کندایی  اظهار کرد: بر این اساس، شهرهای بیجار، دیواندره، دهگلان، سنندج، کامیاران و بانه زرد و شهرهای سقز، مریوان، سروآباد و قروه هم آبی است.
 
وی افزود: بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۹ به ۱۸ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴۵ به ۷۶ شهر افزایش یافت.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه موارد ابتلا به کرونا در استان افزایش یافته است از شهروندان خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و در تجمعات از ماسک استفاده کنند.
 
کندایی تاکید کرد: پرهیز از دست دادن و روبوسی در مهمانی ها، بهبود تهویه منازل، استفاده از ماسک در تجمعات و مکان های سربسته، تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از ۶ ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد و افراد دارای بیماری های زمینه ای شامل بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، تنفسی، دیابت، فشارخون و سخت درمان ضروری است.
 
تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در کردستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
نظرات بینندگان