arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱

پاسخ ایران به ادعای راه اندازی دفتر طالبان در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پي انتشار خبری در شماره مورخ 13 /5/ 1391 روزنامه خبرترك چاپ آنكارا مبنی بر تاسیس دفتر گروه طالبان در ایران و حمایت ایران از گروه‌های تروریستی در افغانستان سفارت ايران در آنكارا نامه‌اي اعتراضی به مدیر مسوول روزنامه خبر ترک نوشت.
 
متن اين نامه بدين شرح است:

جناب آقای فاتح آلتایلی

مدیر مسوول محترم روزنامه خبر ترک

احتراماً به اطلاع می‌رساند در روزنامه خبر ترک مورخ2012/08/03 در صفحه 20 در مقاله‌ای ادعای بی اساسی به نقل از منابع آمریکایی درخصوص ایجاد دفتر گروه طالبان در جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده که دروغی بزرگ و مضحک می‌باشد و قویا تکذیب می‌شود.

وقتي طالبان بر افغانستان مسلط شد، ديپلمات‌ها و خبرنگاران ایرانی را شهید كردند. تلاش‌های آمریکا برای مذاکره با طالبان بر کسی پوشیده نیست. آمريكايي‌ها سالهاست تلاش می کنند برای فرافکنی و سرپوش نهادن بر شکست خود در افغانستان، ايران را با گروه های تروریستی مرتبط کنند. اين در حالي است كه ایران بيشترين همكاري را براي مبارزه با تروريست‌ها داشته‌ و شهدای زیادی در این راه داده است.

لازم بذکر است از زمان حضور آمریکا در افغانستان بيش از 120 هزار نفر در این کشور كشته شده‌اند و تروريسم نه‌تنها كنترل نشده بلكه افزايش يافته است. توليد مواد مخدر 30 درصد افزايش يافته و زيرساخت‌هاي اين كشور نيز بهتر نشده است. به هر بهانه‌اي كه آمريكا وارد افغانستان شده، نتيجه آن گسترش تروريسم و ناامني براي منطقه بوده است.

خواهشمند است نسبت به چاپ نامه سفارت براساس قوانین ترکیه اقدام مقتضی صورت گیرد.
نظرات بینندگان