arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

جکی چان گیشه‌های چین را گرفت/ «سوپر ماریو» ناکام ماند

جکی چان با فیلم جدیدش برنده آخر هفته گیشه سینماهای چین شد و «برادران سوپر ماریو» ‌را جا گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر:جکی چان با فیلم جدیدش برنده آخر هفته گیشه سینماهای چین شد و «برادران سوپر ماریو» ‌را جا گذاشت.
 
 به نقل از هالیوود ریپورتر، جکی چان پس از ۶۰ سال فعالیت در عرصه سینما، همچنان می‌تواند باکس آفیس را احیا کند. این اسطوره فیلم‌های اکشن در آخر هفته‌ای که گذشت با اکران فیلم جدیدش در چین، یک فصل موفقیت‌آمیز دیگر را به کتاب موفقیت‌هایش افزود. او با جدیدترین فیلم اکشن خود یعنی « Ride On» در رقابت با انیمه پرفروش ژاپنی «سوزومی» و انیمیشن هالیوودی «برادران سوپر ماریو» از یونیورسال پیکچرز برنده این رقابت شد.
 
چان در « Ride On» به کارگردانی لری یانگ و تهیه‌کنندگی علی‌بابا پیکچرز، در نقش یک بدلکار قدیمی بازی کرده که کلی بدهی بالا آورده و حالا اسبش را که به عنوان وثیقه گذاشته بود، دارد از دست می‌دهد. این فیلم با فروش ۱۱.۷ میلیون دلار در ۳ روز آخر هفته افتتاحیه‌اش در چین بالاتر از فروش ۸ میلیون دلاری «سوزومی» و افتتاحیه کم فروغ ۶.۳ میلیون دلاری «برادران سوپر ماریو» جای گرفت.
 
فیلم جدید جکی چان به سرعت و ظرف چند روز فروشش را در سطح جهان به ۳۰ میلیون دلار رسانده است. فیلمنامه این فیلم هم توسط لری یانگ نوشته شده و او که از طرفداران جکی چان است فیلمنامه را پس از تماشای یک مستند درباره بدل‌کاری‌های کونگ‌فو نوشت. جکی چان نسخه اول فیلمنامه را نپذیرفت و از او خواست تا وقت بگذارد و آن را بازنویسی کند و یانگ ظرف ۵ روز بازبینی کامل انجام داد و یک بار دیگر آن را برای چان فرستاد و با موافقت وی روبه روشد.
 
فیلمبرداری این فیلم از پاییز ۲۰۲۱ آغاز شد و نوامبر ۲۰۲۲ به پایان رسید.
 
در حالی که انیمیشن «برادران سوپر ماریو» در تعطیلات آخر هفته طولانی عید پاک در آمریکا و جهان چند رکورد به ثبت رساند اما در چین از نظر تجاری ناامید شد. این در حالی است که امتیازی که در شبکه‌های اجتماعی چینی به دست آورده کاملا خوب بود و امتیاز ۹.۴ در «مائویان» و ۹.۵ در «تائو پیائوپیائو» کسب کرده است.
 
یونیورسال برای اکران این فیلم برنامه‌ریزی کرده بود و با اکران آن در روز چهارشنبه، ۵ آوریل که تعطیلات و جشنواره ملی چین بود قصد داشت شمار بیشتری را به سینماها بکشاند.
 
در آمریکای شمالی «سوپر ماریو» در پنج روز آخر هفته ۲۰۴.۶ میلیون دلار فروش کرد. تا پیش از پاندمی کرونا، فیلم‌های هالیوود با تبلیغات وسیع معمولا در چین هم به همان اندازه آمریکا فروش می‌کردند.
 
در همین حال اکران «سوزومی» به کارگردانی ماکوتو شینکای، استاد انیمه ژاپنی همچنان دارد در چین به فروش خود ادامه می‌دهد و در سومین آخر هفته اکرانش ۸ میلیون دلار دیگر فروخته است تا در مجموع فروشش را به ۱۰۲.۶ میلیون دلار برساند. پیش‌بینی می‌شود این فیلم به یک رکورد جدید در فروش انیمیشن ژاپنی در چین دست پیدا کند.
نظرات بینندگان