arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲

انواع چاپ لیبل و کاربرد هر کدام

امروزه لیبل‌ها را در انواع مختلفی طراحی و چاپ می‌کنند به طوری که آنها از لحاظ اندازه، جنس، طرح و.. باهم متفاوت هستند. شرکت‌ها و برندهای مختلف از متریال‌های مختلفی برای چاپ لیبل محصولات خود استفاده می‌کند. استفاده از برچسب‌های با کیفیت با طرح‌های زیبا می‌تواند توجه مشتریان را به خود جلب کند. کیفیت و وضوح لیبل‌ها از جمله مواردی است که باید به آنها بسیار توجه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انواع چاپ لیبل و کاربرد هر کدام

استفاده از لیبل‌ها در صنایع تولیدی یکی از مهم‌ترین کارهای است که در جهت معرفی محصول و تبلیغات باید انجام شود. به طوری که همه محصولات تولید شده توسط شرکت‌ها باید دارای برچسب معرفی محصول باشند. در واقع می‌توانیم بگوییم که امروزه برای ایجاد تفاوت بین محصولات شرکت‌های مختلف از لیبل‌ها استفاده می‌کنند. بدون داشتن برچسب‌های با کیفیت محصولات اعتبار خود را در بین مشتریان از دست می‌دهند. بیشتر افرادی که می‌خواهند محصولی را خریداری کنند ابتدا به برچسب و لیبل روی آن نگاه می‌کنند تا در مورد کیفیت و اعتبار محصول اطمینان حاصل کنند. محصولاتی که دارای لیبل‌های زیبا و با کیفیت هستند توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کنند. در نتیجه فروش آنها بیشتر و راحت‌تر است. امروزه تقریباً هیچ فردی از محصولات بی‌نام‌ونشان استفاده نمی‌کند؛ زیرا این محصولات نشانی از شرکت تولیدکننده، محتویات محصول، طریقه مصرف و.. ندارند. از این رو امروزه برندها و شرکت‌های تولیدی همواره به دنبال راهی برای چاپ برچسب‌های با کیفیت و زیبا برای محصولات خود هستند. روش‌های چاپ لیبل بسیار متنوع است و افراد باید متناسب با نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنند. اگر به دنبال سفارش چاپ لیبل هستید کلیک کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع لیبل و کاربردهای آن‌ها آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

لیبل چیست؟

لیبل‌ها به برچسب‌های گفته می‌شوند که بر روی بسته‌بندی کالاها چسبانده می‌شود. معمولاً این برچسب‌ها حاوی اطلاعاتی در مورد ترکیبات محصول، شرکت تولیدکننده، نحوه استفاده از محصول، قیمت محصول و سایر مشخصات محصول است. شرکت‌ها تولیدکننده محصولات از این برچسب‌ها برای معرفی محصولات خود به مشتریان و متمایز کردن آنها از محصولات شرکت‌ها رقیب استفاده می‌کنند. بدون استفاده از لیبل‌ها محصولات فاقد اعتبار خواهند بود و افراد کمی آنها را خریداری می‌کنند.

انواع چاپ لیبل و کاربرد هر کدام

امروزه لیبل‌ها را در انواع مختلفی طراحی و چاپ می‌کنند به طوری که آنها از لحاظ اندازه، جنس، طرح و.. باهم متفاوت هستند. شرکت‌ها و برندهای مختلف از متریال‌های مختلفی برای چاپ لیبل محصولات خود استفاده می‌کند. استفاده از برچسب‌های با کیفیت با طرح‌های زیبا می‌تواند توجه مشتریان را به خود جلب کند. کیفیت و وضوح لیبل‌ها از جمله مواردی است که باید به آنها بسیار توجه شود.

معرفی انواع لیبل‌ها

همان‌طور که به آن اشاره کردیم امروزه شرکت‌ها و برندهای مختلف برای افزایش فروش محصولات خود از لیبل‌های متنوعی استفاده می‌کنند. هر کدام از این لیبل‌ها از لحاظ رنگ، طرح، شکل، اندازه و جنس باهم متفاوت هستند. لازم به ذکر است که استفاده از برچسب‌های با کیفیت برای معرفی محصولات بسیار مهم است؛ زیرا لیبل‌ها به طور مستقیم با عوامل بیرونی مانند رطوبت، مواد شیمیایی، نور خورشید و.. در تماس هستند. اگر برای چاپ آنها از متریال‌های با کیفیت استفاده نشود به‌سرعت از بسته‌بندی محصول جدا می‌شوند. از این رو شرکت‌ها و برنده به کیفیت لیبل محصولات خود بسیار توجه می‌کنند. از جمله انواع لیبل‌های پر کاربرد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

لیبل کاغذی

لیبل‌های کاغذی یکی از انواع برچسب‌های پر کاربرد است که در طرح‌های بسیار متنوعی چاپ می‌شود. این نوع برچسب در انواع مختلفی طراحی و چاپ می‌شود و قیمت آن نسبت به سایر لیبل‌ها ارزان‌تر است. به همین دلیل در بیشتر صنایع از ان استفاده می‌کنند. از جمله لیبل‌های کاغذی می‌توانیم به مواردی همچون لیبل مات، لیبل گلاسه و لیبل نیمه گلاسه اشاره کنیم. نکته‌ای که در مورد این برچسب‌ها باید به آن توجه شود این است که برای افزایش مقاومت آنها در برابر پارگی، رطوبت، نور خورشید و.. باید از روکش‌های لمینت استفاده شود. با این روش مقاومت این برچسب‌ها بسیار افزایش پیدا می‌کند. در غیر این صورت باید بگوییم که عمر مفید برچسب‌های کاغذی کوتاه است و اگر در معرض عوامل بیرونی مانند رطوبت و نور خورشید قرار بگیرند کیفیت خود را از دست می‌دهند. لیبل‌ها کاغذی به دو صورت معمولی و برچسب‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لیبل‌ها بی‌رنگ و شفاف

لیبل‌های بی‌رنگ و شفاف یکی دیگر از انواع برچسب‌های مورد استفاده در صنایع مختلف هستند. این نوع برچسب‌ها به صورت شفاف‌بودن و نوشته روی ان‌ها از هر دو طرف قابل رویت است. از این برچسب‌ها بیشتر برای چسباندن بر روی شیشه اتومبیل‌ها و برخی از کارت‌های ضمانتی و برچسب‌های دارای کاربرد بر روی شیشه‌ها استفاده می‌کنند.

لیبل‌های حرارتی

برخی دیگر از لیبل‌ها وجود دارند که طرح و نوشته روی آن‌ها توسط حرارت مستقیم هد پرینتر چاپ می‌شود. طول عمر نوشته‌های روی این لیبل‌ها بسیار کوتاه‌مدت است. معمولاً از این مدل برچسب‌ها در مواردی استفاده می‌شود که شخص نیاز دارد که محتوای لیبل تنها برای چند روز باقی بماند. بیشتر کاربرد لیبل‌های حرارتی در آزمایشگاه‌های پزشکی است.

لیبل اموال

یکی از ضخیم‌ترین و بادوام‌ترین نوع برچسب، لیبل اموال است که در ادارات و سازمان‌ها آنها را بر روی اجسام و وسایل می‌چسبانند. این نوع لیبل‌ها زمانی که روی سطحی چسبانده می‌شود دیگر به راحتی کنده نمی‌شود. حتی افرادی که بخواهند آن را از سطح جدا کنند به‌سختی می‌توانند این کار انجام دهند و لیبل در حین کند تکه‌تکه می‌شود. استفاده از این نوع برچسب‌ها روی سطوح روغنی و مرطوب مناسب نیست و کارایی خود را از دست می‌دهند. همچنین لیبل اموال در برابر تابش نور مستقیم خورشید نیز مقاومت زیادی ندارند و به‌سرعت کیفیت خود را از دست می‌دهند.

لیبل متال

یکی از مقاوم‌ترین برچسب‌ها در برابر مواد شوینده و پاک کننده لیبل متال است. طرح و متن‌های چاپ شده بر روی این نوع برچسب‌ها توسط ریبون رزین انجام می‌شود. این مدل لیبل‌ها چسبندگی بسیار بالایی دارند و در برابر خش و پارگی بسیار مقاوم هستند. لازم به ذکر است که ماندگاری این لیبل‌ها در دماهای خیلی سرد و خیلی گرم بسیار بالا است. به همین دلیل نیز از آنها بر روی محصولاتی استفاده می‌شود که درجه حرارت و دمای آنها بسیار تغییر می‌کند. اکثر در لوازم برقی و خودروها از این نوع لیبل استفاده می‌شود.

لیبل‌های پشت متال

لیبل‌های پشت متال از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که اگر روی پارچه یا هر سطح دیگری چسبانده شوند دیگر به هیچ وجه کنده نمی‌شوند. از این مدل لیبل‌ها بیشتر بر روی پارچه و لاستیک اتومبیل‌ها استفاده می‌کنند. زیرا قدرت چسبندگی بالایی دارند و در برابر رطوبت از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند.

لیبل وید

لیل‌های وید مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت بالا و کش آمدن دارند به طوری که می‌توانند دما را تا دمای 80 درجه سانتی گراد تحمل کنند. این برچسب‌ها به دو نوع نقره ای و شطرنجی تقسیم می‌شوند. این برچسب‌های زمانی که بر روی سطحی چسبانده می‌شوند دیگر قابل‌استفاده مجدد نیستند. زیرا در لیبل‌های شطرنجی قسمتی از شکل شطرنجی با کنده‌شدن روی سطح باقی می‌ماند. همچنین در لیبل‌ها نقره ای نیز با کنده شدن از سطح کلمه وید روی سطح می‌ماند. عمده کاربرد این لیبل‌ها در موارد گارانتی محصولات است.

لیبل‌های پی وی سی

لیبل‌های پی وی سی در دو نوع مات و براق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل از لیبل‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت، نور خورشید و حرارت دارند. برای چاپ روی برچسب‌های پی وی سی از ریبون‌های وکس رزین، رزین و سوپر رزین استفاده می‌شود. جنس این لیبل‌ها از پلاستیک است و به همین دلیل مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت زیاد است.

لیبل‌های رول پارچه‌ای

لیبل‌های رول پارچه در صنعت پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً بر روی این لیبل‌ها نام برند و سایز لباس‌ها چاپ می‌شود. رول‌های پارچه‌ای فاقد چسب هستند و معمولاً به صورت دوخته شده روی لباس‌ها قرار می‌گیرند. کیفیت این لیبل‌ها با شستشو کاهش پیدا نمی‌کند. امروزه بیشتر تولیدهای لباس از این نوع رول‌ها استفاده می‌کنند.

لیبل‌های امنیتی

لیبل‌های امنیتی که به عنوان دزدگیر روی کالاها چسبانده می‌شود. این نوع برچسب‌ها به کمک دستگاه‌های مغناطیسی که در فروشگاه‌ها و محل‌های مختلف نصب می‌شوند از خروج غیرمجاز کالاها جلوگیری می‌کنند.

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که استفاده از لیبل‌ها برای شناسایی و معرفی محصولات مختلف بسیار لازم و ضروری است. امروزه استفاده از این برچسب‌ها در صنایع تولید بسیار ضروری است. بدون استفاده از لیبل‌های با کیفیت و مناسب فروش محصولات یک برند یا شرکت بسیار سخت خواهد بود. در واقع این برچسب‌ها اطلاعاتی در مورد کالاها به افراد می‌دهند. به همین دلیل افراد قبل از خرید محتوای روی لیبل محصولات را می‌خوانند و از خرید محصولات بدون لیبل معتبر خودداری می‌کنند.

منبع: https://centralchap.com

نظرات بینندگان