arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

استولتنبرگ: کشورهای ناتو روی عضویت اوکراین توافق کردند

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز (جمعه) از اجماع کشور‌های این ائتلاف نظامی برای به‌عضویت درآوردن اوکراین خبر داد. دبیرکل ناتو ادامه داد: «کشور‌های عضو ناتو اکنون روی ارائه تانک و سامانه‌هی پدافند هوایی اوکراین تمرکز کرده‌اند. اولویت در حال حاضر حمایت از این کشور برای پیروزی در جنگ است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز (جمعه) از اجماع کشورهای این ائتلاف نظامی برای به‌عضویت درآوردن اوکراین خبر داد.

استولتنبرگ در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست گروه حامیان اوکراین در پایگاه «رامشتاین» واقع در آلمان، گفت: «اوکراین در آینده به ناتو می‌پیوندد، زیرا کشورها ناتو روی عضویت آن توافق کردند».

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، وی با بیان اینکه ناتو به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد تا زمانی که در جنگ با روسیه پیروز شود، توضیح داد: «ناتو به پیروزی اوکراین در جنگ اعتماد دارد».

دبیرکل ناتو ادامه داد: «کشورهای عضو ناتو اکنون روی ارائه تانک و سامانه‌هی پدافند هوایی اوکراین تمرکز کرده‌اند. اولویت در حال حاضر حمایت از این کشور برای پیروزی در جنگ است».

طبق این گزارش، استولتنبرگ همچنین افزود که امروز در مورد درخواست «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای تقویت پشتیبانی از این کشور با تسلیحات سنگین از جمله ارسال جنگنده صحبت می‌شود.

نظرات بینندگان