arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱

تصاویر: سریعترین مرد سیاره از صفر تا صد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : اوسین بولت در فینال المپیک 2012 رکورد 100 متر المپیک را که در اختیار خودش بود باز هم شکست.

اوسین بولت که رکورد‌های دوی 100 متر و 200 متر جهان را در اختیار دارد، در فینال المپیک لندن با ثبت زمان 9.64 ثانیه زودتر از سایر دوندگان از خط پایان عبور کرد و به مدال طلا رسید و رکورد المپیک را نیز بهبود بخشید.



در فینال سه دونده جامائیکایی و سه دونده‌ی آمریکایی حضور داشتند. کشورهای ترینیداد و توباگو و هلند نیز یک نماینده در فینال رقابت‌ها داشتند.



در پایان رقابت‌های 100 متر یوسین بولت و یوهان بلیک از جاماییکا و جاستین گاتلین از آمریکا، صاحب مدالهای طلا،‌نقره و برنز شدند.



اوسین بولت پس از قهرمانی در دوی 100متر این بازی‌های اظهار داشت: خوشحالم که به وعده‌ام عمل کردم و موفق شدم به مدال دیگری دست پیدا کنم. فریادهای مردم در ورزشگاه انرژی زیادی به من داد و توانستم با انگیزه دو چندان اهداف خودم از حضور در این دوره از المپیک را تحقق ببخشم.



وی عنوان کرد: پیش از حضور در این مسابقات برخی از منتقیدن به من می‌گفتند که نمی‌توانم به دستاوردی مانند گذشته برسم، اما من حتی از آن حرف‌ها هم انرژی زیادی گرفتم و برانگیخته شدم. به خودم نهیب زدم که حتماً عناوین گذشته‌ام را تکرار کنم.



سریع‌ترین مرد جهان گفت: اکنون احساس بسیار خوبی برای خودم، خانواده‌ام و حتی برای کشورم دارم. حالا وقتی کسی در یک نقطه از جهان به نقشه جغرافیایی نگاه می‌کند و کشور ما را روی آن می‌بیند با دیدن اسم جامائیکا به یاد بولت می‌افتد و همین برای من افتخاری بزرگ است.



































نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
madani
|
NORWAY
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
4
6
جامایکا بدون هیچ ادعای تا به حال چندین مدال طلا به دست آورده ولی ما ... ! ما باید قبل از مدیریت جهانی این مدیریتهای کوچک را سر و سامان ببخشیم ، در اکثر میادین که جامایکا شرکت داشت و مدال آورد آمریکایها و دیگر کشورها میرفتند تا اینها را بغل بگیرند و در تاریخ المپیک ثبت شوند !
نظرات بینندگان