arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

عضو شورای شهر: یک سوم جمعیت چهار میلیونی مشهد در حاشیه شهر سکونت دارند/ تراکم بالای دانش آموزان حاشیه نشین باید حل شود

غلامحسین صاحبی عضو شورای شهر مشهد گفت: موضوع تراکم بالای دانش آموزان در حاشیه شهر مشهد باید چاره اندیشی شود، البته تامین رفاهیات معلمان نیز ضروری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: عضو شورای شهر مشهد گفت: موضوع تراکم بالای دانش آموزان در حاشیه شهر مشهد باید چاره اندیشی شود، البته تامین رفاهیات معلمان نیز ضروری است.

غلامحسین صاحبی در هفتاد و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد، افزود: حوزه نظارت بر ساخت و سازها باید حاکمتی باشد، هم اینک این حوزه در اختیار پیمانکار بوده که زمینه ساز تخلفات زیاد است.

وی با تاکید بر تسهیل فرایند صدور پروانه، افزود: نوسازی منازل مسکونی در حاشیه شهر مطابق قانون بازآفرینی اگر انجام شود، تسهیلات مختلفی به مالکان اعطا می شود اما استفاده از این ظرفیت در مشهد مغفول مانده است.

صاحبی با اشاره به نهایی شدن تبدیل نیرو سه هزار نفر از کارکنان شهرداری در این دوره، افزود: در شهرداری مشهد افراد با قراردادهای مختلف کار می کنند، اگر شهرداری به نیرو نیاز دارد باید این قراردادها یکسان سازی شود و امیدواریم شهردار جدید ساز و کار لازم را برای تبدیل وضعیت نیروها داشته باشد.

کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرها دارای شخصیت حقوقی مجزا از شهرداری هستند اما محل استقرار این کمیسیونها در شهرداری است. این کمیسیون‌ها یکی از مراجع اختصاصی خارج از دادگستری هستند و اعضای تشکیل دهنده آن را نمایندگان وزارت کشور، دادگستری، شورای اسلامی شهر و شهرداری تشکیل می‌دهند که در این بین نماینده شهرداری حق رای ندارد و تنها برای ادای توضیحات در جلسات این کمیسیون حاضر می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز بزرگداشت مقام معلم، افزود: مدارس حاشیه شهر مشهد بسیار پرتراکم است، متاسفانه در وضعیت حاشیه شهر مشهد سرانه های آموزشی ۱.۲ متر به ازای هر دانش آموز است، این سرانه در سایر نقاط شهر ۳.۵ متر و در میانگین کشوری ۵.۵ متر است.

نظرات بینندگان