arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۱

مراسم های احیای تهران: آیة الله تهرانی، انصاریان، قرائتی و..

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حاج آقا مجتبی تهرانی

مراسم شبهای قدر در مسجد جامع بازار تهران با حضور فقیه عالیقدر و استاد اخلاق حضرت آیت‌الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی برگزار می شود. این برنامه از ساعت 22 همراه با اقامه نماز قضا در شبستان زیر گنبد (عتیق) آغاز میشود. قرائت دعای جوشن کبیر در ساعت 23 توسط برادر میثم مطیعی آغاز شده و تا ساعت 1 بامداد ادامه خواهد داشت. در ادامه  دعای افتتاح قرائت خواهد شد. سخنرانی معظم له و مراسم احیاء توسط ایشان راس ساعت 1:30 بامداد شروع خواهد شد.

این مراسم در شبستان چهل ستون مسجد جامع بازار تهران برگزار خواهد شد

آدرس: خ پانرده خرداد، بازار تهران،بازار آهنگرها،مسجد جامع بازار تهران.

(محل ورود خواهران از خ پانرده خرداد، بازار شیرازی می باشد.)

 

شیخ حسین انصاریان

مراسم احیاء لیالی شب های قدر توسط عالم ربانی استاد حسین انصاریان در شب های 19 ، 21 و 23 ماه مبارک رمضان 1391 در حسینیه همدانیهای تهران واقع در خیابان ری برگزار می شود.

 آیت پیمان مدیر دارالمعارف شیعی با اعلام خبر در مورد جزئیات این مراسم معنوی اعلام کرد، از ساعت 10 شب مقدمات مراسم با قرائت قرآن و بیان احکام  و دعای جوشن کبیر و مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) اجرا می شود و از ساعت 1 بامداد سخنرانی و مراسم ویژه  احیاء و دعای قرآن توسط استاد حسین انصاریان برگزار می شود.

 وی اضافه نمود با توجه به حضور گسترده مردم در سنوات قبل، توسط برگزار کنندگان این مراسم معنوی و روح بخش و با همکاری مسئولین ذیربط محلی تمهیداتی جهت استفاده هر چه  بهتر خانواده ها در فضای حسینیه همدانیها و خیابان ری و پل ری و کوچه های مشرف به محل مراسم به عمل آمده است تا استقرار مردم به مشکل مواجه نشود.

این مراسم بطور زنده و با تأخیر اندک از شبکه 3 سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود.

 

حجت الاسلام قرائتی

مراسم احیای شب‌های قدر دانشگاه تهران از ساعت 22 امشب در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

 
خبرگزاری فارس: برگزاری مراسم شب‌های قدر در دانشگاه تهران با حضور قرائتی
 

به گزارش فارس، مراسم احیای شب‌های قدر دانشگاه تهران از ساعت 22 امشب در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام محسن قرائتی سخنرانی می‌کند و سپس مداحان اهل‌بیت به مدیحه‌سرایی می‌پردازند.

 

 

برنامه‌ «مهدیه تهران» در شب‌های قدر

 بنا به اعلام مدیر روابط عمومی مهدیه تهران، برنامه‌های این محفل مقدس در شب‌های قدر از ساعت 22 با مناجات‌خوانی آغاز می‌شود و در ساعت 2:30 بامداد با قرآن سر گرفتن به پایان می‌رسد.

 
 
 

سید مهدی کامرانی مدیر روابط عمومی مهدیه تهران در گفت‌وگو با فارس، ‌برنامه‌های شب‌های قدر مهدیه تهران را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در شامگاه سه شنبه 17 مرداد ماه مصادف با شب 19 ماه مبارک رمضان، رضا نبوی به قرائت دعای جوشن کبیر می‌پردازد و حجت‌الاسلام سید محمدحسین بحرالعلوم میردامادی سخنران این مراسم معنوی خواهد بود.

در شامگاه پنج‌شنبه 19 مرداد ماه جاری هم‌زمان با شب 21 ماه رمضان قرائت دعای جوشن کبیر برعهده حسن اخباری است و مراسم احیا را نیز حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی برگزار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سید مهدی حائری اجرای مراسم احیاء شب 23 ماه رمضان‌ (شنبه 21 مرداد) را برعهده خواهد داشت. پش از وی، رضا طاهری با نوای خویش به قرائت دعای جوشن کبیر می‌پردازد.

بر این اساس، شروع مراسم در شب‌های قدر از ساعت 22 با مناجات‌خوانی مهدی سماواتی همراه خواهد بود. سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در این سه شب تعطیل خواهد بود.
نظرات بینندگان