arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

واشنگتن: روسیه خواهان دریافت ۴۰۰ پهپاد پیشرفته از ایران است

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که ایران به عنوان بخشی از این همکاری، پهپاد‌های تهاجمی یک طرفه (پهپاد‌های کامیکازه یا انتحاری) به روسیه تحویل می‌دهد که این شامل تحویل بیش از ۴۰۰ فروند از این نوع پهپاد‌ها از مرداد گذشته تاکنون است. کربی به خبرنگاران گفت، روابط دفاعی رو به رشد دو کشور به روسیه اجازه می‌دهد افراد بیشتری را در اوکراین بکشد و همزمان ایران را قادر می‌سازد تا تجهیزات نظامی خود را ذخیره کند و تهدید بزرگ‌تری برای همسایگانش باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاخ سفید روز دوشنبه گفت واشنگتن نشانه‌های بیشتری از گسترش بی‌سابقه همکاری‌‌های نظامی روسیه و ایران را شاهد است.

کاخ سفید گفت همکاری روسیه با ایران به مسکو کمک می کند که تهاجم خود به اوکراین را طولانی کند و همچنین تهدیدی برای همسایگان ایران باشد.

به نوشته رویترز، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که ایران به عنوان بخشی از این همکاری، پهپادهای تهاجمی یک طرفه (پهپادهای کامیکازه یا انتحاری) به روسیه تحویل می‌دهد که این شامل تحویل بیش از ۴۰۰ فروند از این نوع پهپادها از مرداد گذشته تاکنون است.

کربی به خبرنگاران گفت، روابط دفاعی رو به رشد دو کشور به روسیه اجازه می‌دهد افراد بیشتری را در اوکراین بکشد و همزمان ایران را قادر می‌سازد تا تجهیزات نظامی خود را ذخیره کند و تهدید بزرگ‌تری برای همسایگانش باشد.

این مقام آمریکایی گفت که هواپیماهای بدون سرنشین کمک نظامی اصلی ایران به روسیه است و روسیه به دنبال دستیابی به انواع پیشرفته پهپادها است.

کربی گفت که ایالات متحده با اعلام تحریم‌‌های بیشتر، افزایش همکاری نظامی روسیه و ایران را هدف قرار می‌دهد.

در خبر رویترز اشاره‌ای به مدل پهپادهایی که ایران ممکن است به روسیه تحویل دهد، نشده است.

نظرات بینندگان