arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
وکیل جهانگیری در گفت‌وگو با «انتخاب»:

مگر شکایت قالیباف از جهانگیری شخصی نیست؟ چرا از طریق مشاوران او دنبال مى شود؟ امیدواریم دنبال تحت تاثیر قرار دادن دادگاه نباشد

وکیل اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در دولت حسن روحانی در واکنش به اظهارات اخیر مشاور رئیس مجلس گفت: بهتر نبود اقای قالیباف به جاى شکایت، به ابهامات افکار عمومى جواب مى داد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مگر شکایت قالیباف از جهانگیر شخصی نیست؟ چرا از طریق مشاوران او دنبال مى شود؟ امیدواریم دنبال تحت تاثیر قرار دادن دادگاه نباشد / تلاش براى کسب رضایت کذب است  / بهتر نبود اقای قالیباف به جاى شکایت، به ابهامات افکار عمومى جواب مى داد؟ / جهانگیری دنبال جلوگیری از آزادی بیان نیست؛ اگر موکلم اهل شکایت بود بخاطر اتهامات و نسبت هاى قالیباف در آن مناظره و مطالب اخیر مشاورش شکایت می‌کرد

وکیل اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در دولت حسن روحانی در واکنش به اظهارات اخیر مشاور رئیس مجلس گفت: بهتر نبود اقای قالیباف به جاى شکایت، به ابهامات افکار عمومى جواب مى داد؟

به گزارش «انتخاب»، اخیرا مشاور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی مبنی بر این که شکایت آقای قالیباف بابت اظهارنظر در مناظرات انتخاباتی، از شوخی‌های دوران است، گفته بود: هشت سال ایشان با مردم شوخی کرد و آقای روحانی خندید، حالا با صدور حکم دادگاه، یک‌بار هم ما با آقای جهانگیری شوخی کنیم، مردم بخندند.

مگر شکایت قالیباف از جهانگیر شخصی نیست؟ چرا از طریق مشاوران او دنبال مى شود؟ امیدواریم دنبال تحت تاثیر قرار دادن دادگاه نباشد

حالا خانم مقیمى، وکیل اسحاق جهانگیرى در گفتگو با «انتخاب» به اظهارات مشاور رییس مجلس از جمله ادعایش پیرامون تلاش جهانگیری برای کسب رضایت، پاسخ داده و گفته است: «تلاش براى کسب رضایت کذب است و اینجانب به صراحت در جلسه دادگاه بحث اخذ رضایت را رد کردم.»

وکیل جهانگیری همچنین با بیان اینکه شکایت آقاى قالیباف شخصی است، گفت: «چگونه این روند با ابزار رئیس مجلس و از طریق مشاوران ایشان دنبال مى شود؟ امیدواریم بدنبال تحت تاثیر قرار دادن دادگاه نباشد.»

او افزود: «عدالت و بیطرفى قوه قضاییه را با چنین مواضعى آسیب نزنید. چطور مشاور رییس مجلس از حکمی که صادر نشده اطلاع دارد و خبر مى دهد؟»

مقیمی همچنین با طرح این سوال که «بهتر نبود اقای قالیباف به جاى شکایت، به ابهامات افکار عمومى جواب مى داد؟» گفت: باید به داورى نهایی مردم باور داشته باشیم.

او همچنین درباره احتمال شکایت جهانگیری از قالیباف به خاطر اتهاماتی که به او نسبت داده شده بود، گفت: «اگر اقای جهانگیری اهل شکایت بود بخاطر اتهامات و نسبت هاى اقای قالیباف در آن مناظره و مطالب اخیر مشاور ایشان شکایت می‌کرد. لکن موکلم بدنبال ایجاد بدعت در رویه جاری مملکت و جلوگیری از آزادی بیان که ضرورت سیاست ورزی است نیستند.»

وکیل جهانگیری ادامه داد: «مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری همواره پر سر و صدا بوده است خصوصا مناظره‌های انتخابات سال‌های ۸۴،۸۸،۹۲،۹۶ حتی ۱۴۰۰ در این میان فقط یک نامزد است که از نامزد دیگری به قوه قضائیه شکایت کرده است. این عمل چه معنا و مفهومی دارد؟»

نظرات بینندگان