arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۲ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

فارس: علیرضا عنایتی سفیر ایران در ریاض شد

 فارس نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که عنایتی به عنوان سفیر ایران در ریاض به عربستان سعودی معرفی شده است. وی قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در عربستان سعودی بعد از قطعی روابط ۲ کشور و با از سرگیری مجدد مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان، عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فارس نوشت: «علیرضا عنایتی» دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه قرار است به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به ریاض برود.

 این خبرگزاری در ادامه نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که عنایتی به عنوان سفیر ایران در ریاض به عربستان سعودی معرفی شده است. وی قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در عربستان سعودی بعد از قطعی روابط ۲ کشور و با از سرگیری مجدد مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان، عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض شود.

در پی توافق ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ در پکن بین ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک ظرف حداکثر دو ماه، مقرر شد وزرای خارجه دو کشور با یکدیگر دیدار و مقدمات بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های دو کشور فراهم‌ شود که بر همین اساس، وزرای خارجه ایران و عربستان پس از سه دور گفت‌وگوی تلفنی در فروردین امسال در نهایت صبح پنجشنبه ۱۷ فروردین، بعد از حدود ۷ سال و ۳ ماه قطع روابط، در پکن رسما دیدار و بیانیه‌ای مشترک را امضا کرده و بر آمادگی برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند. پس از آن هیأت‌های فنی دو کشور به پایتخت‌ها سفر کردند تا روند بازگشایی این اماکن را بررسی کنند.

نظرات بینندگان