arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲

احتمال بازگشت آبله میمونی در تابستان وجود دارد

مقامات بهداشت عمومی از افرادی که در معرض خطر ابتلا به آبله میمونی هستند می خواهند که واکسینه شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر :مقامات بهداشت عمومی از افرادی که در معرض خطر ابتلا به آبله میمونی هستند می خواهند که واکسینه شوند.
 
به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «جی وارما»، مدیر مرکز پیشگیری و پاسخ به بیماری همه گیر در ویل کورنل نیویورک، می‌گوید: «خطر افزایش موارد آبله میمونی در چند ماه آینده وجود دارد. به احتمال زیاد، به اندازه سال گذشته نخواهد بود، و این به این دلیل است که بسیاری از افراد در معرض خطر، یا آلوده شده اند یا واکسینه شده اند.»
 
وارما نسبت به مدت زمان محافظت در برابر عفونت‌ها یا واکسیناسیون ابراز تردید کرد.
 
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در یک به روز رسانی رسمی هشدار داد: «فصل بهار و تابستان سال ۲۰۲۳ می‌تواند منجر به تجدید حیات آبله میمونی شود، زیرا مردم برای جشنواره‌ها و رویدادهای دیگر جمع می‌شوند.»
 
این مرکز در حال بررسی مجموعه‌ای از موارد ابتلا به آبله میمونی در منطقه شیکاگو است. این موارد شامل ۱۲ مورد تایید شده و یک مورد احتمالی است. همه مردان بین ۲۴ تا ۴۶ ساله بودند.
 
از میان ۱۳ مورد، ۹ مورد واکسن دو دوز را دریافت کرده بودند. چهار نفر اخیراً به شهر نیویورک، نیواورلئان و مکزیک سفر کرده بودند.
 
شیوع‌های قبلی بیشتر مربوط به سفرهای بین المللی بود، اما ویروس در بهار گذشته از طریق تماس فرد به فرد به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. به گفته محققان، موارد به طور نامتناسبی بر مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا و تراجنسیتی‌ها تأثیر گذاشته است. شیوع این بیماری باعث ایجاد کمپینی برای افراد در معرض خطر برای واکسینه شدن شد.
 
این مرکز گفت، با وجود موارد پیشرفت، واکسیناسیون می‌تواند شدت عفونت را کاهش دهد.
 
وارما گفت: «این واکسن ایمن و موثر است و سال گذشته به کاهش انتقال بیماری کمک کرد.»
نظرات بینندگان