arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

محسن رضایی: کشورها می‌آیند تا واسطه ارتباط ما با برخی کشورها شوند؛ اگر ایران عظمت و قدرت نداشت دشمن واسطه می‌فرستاد؟

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه دشمن می‌خواست کشور را بگیرد، اما امثال قاسم سلیمانی‌ها نگذاشتند مردم اسیر دست دشمن شوند، بیان کرد: امروز ما یک ملت آزاده هستیم و کشورها می‌آیند تا واسطه بین ارتباط ما با برخی کشورها شوند؛ اگر ایران عظمت و قدرت نداشت دشمن واسطه می‌فرستاد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز کشورها می‌آیند تا واسطه بین ارتباط ما با برخی کشورها شوندگفت: اگر ایران عظمت و قدرت نداشت دشمن واسطه می‌فرستاد؟

محسن رضایی عصر امروز در گردهمایی 200 جانباز شیمیایی سراسر کشور در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار مطهر شهید سلیمانی، سیدالشهدای جبهه مقاومت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: حاج قاسم همیشه سلام بر اباعبدالله الحسین (ع) بر لبانش جاری بود تا به فیض شهادت رسید.

وی با بیان اینکه دعای شهدا و جانبازان بر ملت ایران ثمربخش است، افزود: یکی از آیات شریف قرآن که اوج محبت خدا به بنده خودش را می‌رساند آیه "یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى‌ رَبِّكِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی‌ وَ ادْخُلِی جَنَّتِی" است و خدا در این آیه انگار از ته دل با برخی بندگان خود صحبت می‌کند و آنها را به سوی خود فرا می‌خواند.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه خیلی از مفسران گفتند که این آیه مربوط به امام حسین (ع) است، ادامه داد: من سال‌ها با حاج قاسم زندگی کردم و شرایط نفس مطمئنه را در وجود شهید سلیمانی دیدم.

وی با بیان اینکه در سال اول جنگ فرمانده بنی‌صدر بود و ما همواره شکست داشتیم، گفت: اما در سال دوم جنگ انقلابی اتفاق افتاد و سرزمین‌های ایران یکی بعد از دیگری آزاد شد، چرا که امثال قاسم سلیمانی، احمد کاظمی‌ها و صیاد شیرازی دیده شدند.

رضایی با اشاره به اینکه قاسم سلیمانی مانند یک نهال پاک و پاکیزه رشد کرد و آسمان‌ها را گرفت، افزود: او عظمتی دارد که من که روزی فرمانده او بودم، خجالت می‌کشم در مورد او صحبت کنم؛ از وفاداری او به امام و مقام معظم رهبری بگویم، از اشک‌هایی که پای خانواده شهدا ریخت بگویم. هر چه بگویم حاج قاسم الگو است.

وی با بیان اینکه دشمن هیچ گاه دست از دشمنی با ما برنمی‌دارد، ادامه داد: امروز جنگ تمام شده، اما جانبازان ما به‌ویژه جانبازان شیمیایی هنوز در جنگ هستند و خانواده‌های آنها سختی می‌کشند.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه دشمن می‌خواست کشور را بگیرد، اما امثال قاسم سلیمانی‌ها نگذاشتند مردم اسیر دست دشمن شوند، بیان کرد: امروز ما یک ملت آزاده هستیم و کشورها می‌آیند تا واسطه بین ارتباط ما با برخی کشورها شوند؛ اگر ایران عظمت و قدرت نداشت دشمن واسطه می‌فرستاد؟

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی ایستادگی ملت ایران را در صحنه عمل اجرایی کرد، گفت: شرایط سختی داریم، اما امید روشن و آینده روشنی به برکت خون شهدا در پیش داریم و نباید ناامید شد.

رضایی با اشاره به اینکه دنیا تعجب می‌کند با این همه تحریم آمریکا ما چگونه نفت خود را می‌فروشیم، افزود: آمریکا تمام سازمان‌های جاسوسی خود را بسیج کرده تا ببیند ما به کی نفت می‌فروشیم تا با او برخورد کند و ما در این شرایط به موفقیت‌ها دست پیدا کردیم.

وی بیان کرد: کارهایی که امروز آمریکا با جوانان ما می‌کند تا آنها را در فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای منحرف کند هیچ تفاوتی با اشغال خرمشهر ندارد و باید به جوانان آگاهی داد.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور با بیان اینکه دشمن از حمله نظامی به کشور می‌ترسد چرا که بلافاصله پاسخ داده می‌شود، گفت: آمریکا می‌داند قایق‌های تندرو در خلیج فارس ناوهای او را محاصره و نابود خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا می‌داند پهپادهای ایران لحظه لحظه تحرکات او را رصد و پاسخ می‌دهند، ادامه داد: ملت ما ملت امام حسین (ع) و ملت امام زمان (عج) است و ما آقایی داریم که هیچ قدرتی در دنیا امکان شکست او را ندارد.

نظرات بینندگان