arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
گزارش فوق سری از امریکا که به بیرون درز پیدا کرد؛

سازمان «سیا» اطلاع دقیقی درمورد برنامه و تصمیم اسرائیل برای حمله به ایران ندارد

اینترسپت با استناد به یک گزارش فوق سری که در اوایل سال جاری در پلتفرم دیسکورد به بیرون درز کرد، گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مورد برنامه و تصمیم اسرائیل برای حمله به ایران  اطلاعات دقیقی ندارد. این گزارش که توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی امریکا در ۲۳ فوریه تهیه شد، نشان داد که نیرو‌های اسرائیلی یک رزمایش بزرگ هوایی را در ۲۰ فوریه انجام داده اند که احتمالاً به منظور شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اینترسپت با استناد به یک گزارش فوق سری که در اوایل سال جاری در پلتفرم دیسکورد به بیرون درز کرد، گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مورد برنامه و تصمیم اسرائیل برای حمله به ایران  اطلاعات دقیقی ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این گزارش که توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی امریکا در 23 فوریه تهیه شد، نشان داد که نیروهای اسرائیلی یک رزمایش بزرگ هوایی را در 20 فوریه انجام داده اند که احتمالاً به منظور شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بوده است.

این گزارش افزود: «سیا از برنامه‌ها و مقاصد کوتاه‌مدت اسرائیل اطلاعی ندارد» و حدس می‌زند که نخست‌وزیر اسرائیل «[بنیامین] نتانیاهو احتمالاً فکر می‌کند که اسرائیل برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای‌ ایران باید به این کشور حمله کند ولی با کاهش توان نظامی لازم برای به عقب بردن برنامه غنی سازی ایران، مواجه است».

این گزارش روابط بین ایالات متحده و متحد اصلی اش اسرائیل را زیر سوال می برد. واشنگتن به شدت از برنامه هسته ای ایران انتقاد کرده و هرگز هم امکان حمایت از حمله به تاسیسات تهران را رد نکرده است.

چندین شخصیت اسرائیلی در هفته های اخیر نشان داده اند که از حمله به ایران حمایت خواهند کرد. روز سه شنبه، ژنرال هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل، چشم انداز "اقدام" علیه ایران را مطرح کرد. این اظهارات، مقامات دولتی اسرائیل را بر آن داشت که قریب الوقوع بودن جنگ علیه ایران یا حزب الله ( گروه شبه نظامی قدرتمند تحت حمایت ایران در لبنان) را رد کنند.

نظرات بینندگان