arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲

ملاقات بوریس جانسون با ترامپ برای جلب نظر او در حمایت از اوکراین

یکی از سخنگوهای بوریس جانسون به خبرنگاران گفت، این نخست وزیر سابق انگلیس با ترامپ دیدار داشته و تلاش کرد تا او را در مورد «اهمیت حیاتی پیروزی اوکراین» متقاعد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از سخنگوهای بوریس جانسون به خبرنگاران گفت، این نخست وزیر سابق انگلیس با ترامپ دیدار داشته و تلاش کرد تا او را در مورد «اهمیت حیاتی پیروزی اوکراین» متقاعد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس در ضیافت شامی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با وی دیدار کرده و به بررسی اوضاع اوکراین و اهمیت حیاتی پیروزی اوکراین با ترامپ صحبت کرد.

جانسون در سفری به آمریکا در روزهای گذشته به دنبال جلب حمایت حزب جمهوری‌خواه برای اوکراین بوده است.

بوریس جانسون همچنین با سیاستمداران جمهوری‌خواه در تگزاس و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق ترامپ برای حمایت از اوکراین دیدار کرده است.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته میلادی و استعفای جانسون در تابستان ۲۰۲۲، وی به صورت مداوم همچنان یکی از حامیان اوکراین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور بوده است.

جانسون همچنین یکی از نخستین روسای غربی بود که با زلنسکی در کی‌یف دیدار کرد و گفته شد که کی‌یف را مجبور کرد تا از توافق صلح با میانجیگری ترکیه در آوریل گذشته میلادی عقب‌نشینی کند.

از طرف دیگر، ترامپ نیز بارها خواستار صلح شده است. او جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را متهم کرده که با تامین مالی ده‌ها میلیارد دلاری سلاح به اوکراین جهان را به ورطه جنگ سوم جهانی کشانده و همچنین وعده داده که اگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود، درگیری را ظرف یک روز در اوکراین پایان می‌دهد.

نظرات بینندگان