arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۱

«صمد تیمورلو» درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«صمد تیمورلو» شاعری که عمری از مرگ سرود، ساعت 13 روز جمعه 20 مردادماه در سن 43 سالگی براثربیماری سرطان و نارسایی قلبی دربیمارستان فیروزگر تهران درگذشت. مراسم و زمان خاکسپاری این شاعرهنوز اعلام نشده است.

به گفته یکی از نزدیکان صمد تیمورلو؛ وی سه ماه پیش دراثر کمردرد راهی بیمارستان شد و پس آزمایش‌های متعدد، پزشکان متوجه سرطانی بودن یکی از کلیه های او شدند و با عمل جراحی بخشی از کلیه او را برداشتند، اما پس از تخلیه کلیه او دچار آمبولی ریه و به دنبال آن هم دچار حمله قلبی شدید شد. او بیش از سه هفته دربخش مراقبت های ویژه بیمارستان فیروزگر بستری بود.

صمد تیمورلو متولد 1347 تهران و کارشناس ریاضی بود. او از اواسط دهه 70 سرودن شعر را آغاز کرد و از سال 1377 از اعضای ثابت انجمن ادبی دکتر اقبالی بود. تیمورلو شاعر آزاده ای بود و شعرهای او از زبانی روان و سالم برخوردار بود. از تیمورلو تاکنون چهار مجموعه شعر «بیرون تعریف نشده است»، «از کلاغ سفید به کلاغ سیاه»، «به نام کسی که در تاریکی است»، «قلعه ات آنجا نیست» چاپ شده است.

پنجمین مجموعه شعر او با نام «خروس  مرده که برمی خیزد» در ایام نمایشگاه کتاب رونمایی شد، هنوز در بازار کتاب توزیع آن آغاز نشده است.

نظرات بینندگان