arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲

سال گذشته ۲۳۰ مورد حیوان گزیدگی در اردستان ثبت شد

 معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان گفت: سال گذشته ۲۳۰ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان ثبت شد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه تامین واکسن هاری شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان گفت: سال گذشته ۲۳۰ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان ثبت شد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه تامین واکسن هاری شده است.
 
ابوالفضل مختار زاده روز دوشنبه در نشست کارگروه ساماندهی سگ های ولگرد در اردستان افزود:یکی از مواردی که موجب تجمع سگ ها و دیگر حیوانات وحشی به داخل شهرها و روستا ها می شود وجود منابع غذایی در اطراف و داخل سطل های زباله و تغذیه این حیوانات توسط برخی مردم است که توصیه می شود شهرداری ها با نصب بنر و انتشار مطالب هشدار دهنده در رسانه ها و فضای مجازی از شهروندان بخواهند از این کار خودداری کنند.
 
وی اظهار کرد:بحث عقیم سازی و نگهداری این حیوانات بسیار هزینه بر و مشکل است و در اردستان زیر ساخت لازم برای انجام این موارد وجود ندارد، صاحبان حیوانات خانگی و سگ های نگهبان ملزم به واکسیناسیون حیوان ، شناسنامه دار کردن آن ها و نصب قلاده می باشند.
 
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان گفت:تمامی کسانی که‌ سگ نگهداری می کنند در مدت یک ماه ملزم به شناسنامه دار کردن و نصب قلاده بر گردن حیوان خود می باشند.
مختار زاده افزود: سال گذشته ۱۴۰ قلاده سگ در شهر زواره زنده گیری شد که هزینه زیادی را بر شهرداری تحمیل کرد ، هزینه های زنده گیری سگ ها از توان شهرداری های شهرستان اردستان خارج است.
وی تصریح کرد: شهرداری ها باید زمان تخلیه سطل ها و جمع آوری زباله را تغییر دهند تا فرصت زباله گردی از افراد زباله گرد گرفته شده و از پخش مواد غذایی به خارج سطل های زباله جلوگیری شود.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.
 
 
 

 

نظرات بینندگان