arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲

تخلیه هزاران نفر به دنبال گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا

آتش‌سوزی‌های جنگلی اخیر در استان «نوا اسکوشیا» در سواحل اقیانوس اطلسِ کانادا، تعدادی خانه را سوزانده و باعث تخلیه هزاران نفر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا:آتش‌سوزی‌های جنگلی اخیر در استان «نوا اسکوشیا» در سواحل اقیانوس اطلسِ کانادا، تعدادی خانه را سوزانده و باعث تخلیه هزاران نفر شده است.
 
 به نقل از شبکه خبری بی بی سی، تا روز گذشته (دوشنبه) بیش از ۱۶ هزار نفر در نزدیکی «هالیفاکس»، بزرگترین شهر نوا اسکوشیا، مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
 
تعداد آتش‌سوزی‌های امسال در این منطقه، نسبت به سال قبل، بیش از ۱۰۰ مورد افزایش داشته که ناشی از شرایط خشک‌تر از حد معمول است.
 
این آتش‌سوزی مقام‌های محلی را در روز یکشنبه واداشت تا در هالیفاکس وضعیت اضطراری منطقه‌ای اعلام کنند.
 
در بریتیش کلمبیا در غرب کانادا هم با ادامه آتش‌سوزی‌های طبیعی دستور تخلیه صادر شده است.
 
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز دوشنبه در توییتی آتش‌سوزی در نوا اسکوشیا را «فوق‌العاده جدی» توصیف کرد و گفت که دولتش در حال آماده باش است تا در صورت نیاز کمک ارائه کند.
 
معاون رئیس آتش‌نشانی هالیفاکس نیز گفته است که این آتش‌سوزی که با سرعت پیش می‌رود، هنوز تحت کنترل نیست.
 
وی همچنین افزود که گزارشی از جراحات وجود ندارد اما دست‌کم ۱۰ ساختمان در اثر آتش سوزی ویران شده است.
 
او گفت از آنجا که برای چند روز آینده هیچ بارندگی‌ای پیش‌بینی نمی‌شود، اطفای حریق ممکن است تا آخر هفته طول بکشد.
 
افسر پیشگیری از آتش‌سوزی در اداره منابع طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر در نوا اسکوشیا نیز خاطر نشان کرده است که این استان تاکنون در این فصل ۱۷۶ آتش سوزی جنگلی را تجربه کرده، درحالی که شمار آنها در سال گذشته ۷۰ مورد بوده است.
 
او گفت: ذوب سریع برف، زمستانی گرم‌تر از معمول و هوای گرمتر اوایل ماه مارس مطمئنا به فراهم شدن زمینه مساعد برای آتش سوزی دامن زده است.
 
براساس داده‌های سازمان منابع طبیعی کانادا بیش از دو میلیون هکتار از اراضی سراسر کشور به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی تا این لحظه در سال جاری سوخته است و این یکی از زودرس ترین فصول آتش سوزی در تاریخ کانادا بوده است.
 
کارشناسان می‌گویند در حالی که جرقه آتش‌سوزی‌ها ممکن است با دخالت مستقیم انسان زده شود اما عوامل طبیعی نیز نقش مهمی دارند و برای مثال چرخه گرمای شدید و طولانی که ناشی از تغییر اقلیم است، باعث دفع رطوبت بیشتری از زمین و پوشش گیاهی می‌شود.
نظرات بینندگان