arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

وزیر آموزش و پرورش: امسال ۱۱ هزار نیروی جدید الورود و ۳۲۰۰ سرباز معلم خواهیم گرفت

رضا مراد صحرایی وزیر جدید آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای جذب نیروی انسانی گفت: در سال جاری ۱۱ هزار نیروی جدید الورود و ۳۲۰۰ سرباز معلم خواهیم گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر جدید آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای جذب نیروی انسانی گفت: در سال جاری ۱۱ هزار نیروی جدید الورود و ۳۲۰۰ سرباز معلم خواهیم گرفت.

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: مسیر ایران قوی از آموزش و پرورش می‌گذرد و مسائل این وزارتخانه ملی است و در سال‌های نخستین گام دوم باید رویکرد جهادی و کار هماهنگ و همه‌جانبه داشت. 

وی افزود: موضوع تامین نیروی انسانی برای سال جدید را در پیش داریم و ۱۱ هزار نیروی جدید الورود و ۳۲۰۰ سرباز معلم خواهیم گرفت. همچنین آزمون دبیری‌ها را خواهیم داشت که برای ۲۸ هزار نفر به زودی برگزار می‌شود و برنامه جدی برای جلوگیری از سونامی بازنشستگی خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که دارای مدرک کارشناسی هستند و سن آن‌ها زیر ۶۰ سال است می‌توانند تا ۶۰ سالگی به کار خود ادامه دهند و معلمان دارای کارشناسی ارشد تا ۶۵ سالگی می‌توانند ادامه کار بدهند. 

صحرایی همچنین با بیان این خبر که جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در دستور کار است، عنوان کرد: شهریه مدارس غیر دولتی براساس قانون و آئین‌نامه تا آخر خرداد اعلام می‌شود؛ هیچ مدرسه‌ای حق ندارد شهریه‌ای بیش از مصوب سال گذشته دریافت کند. 

وی درباره دریافت شهریه‌های غیرمتعارف از سوی برخی مدارس غیردولتی گفت: ما ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی داریم و شاید کمتر از یک درصد هزینه غیرمعقولی دریافت کنند که البته در برخورد با متخلفین مسامحه نمی‌کنیم.

نظرات بینندگان