arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۸ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲

سی‌ان‌ان: ترامپ در یک فایل صوتی اذعان می‌کند که اسناد محرمانه‌ای را درباره ایران نگه داشته است

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز چهارشنبه گزارش داد که دادستانی فدرال ایالات متحده یک فایل صوتی مربوط به سال ۲۰۲۱ را در اختیار دارد که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اذعان می‌کند پس از ترک کاخ سفید اسناد محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران را همراه خود برده است. سی‌ان‌ان می‌گوید که گزارشگران این رسانه به‌طور مستقل این فایل صوتی را گوش نکرده‌اند، اما چندین منبع معتبر آن را تایید کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز چهارشنبه گزارش داد که دادستانی فدرال ایالات متحده یک فایل صوتی مربوط به سال ۲۰۲۱ را در اختیار دارد که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اذعان می‌کند پس از ترک کاخ سفید اسناد محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران را همراه خود برده است.

سی‌ان‌ان می‌گوید که گزارشگران این رسانه به‌طور مستقل این فایل صوتی را گوش نکرده‌اند، اما چندین منبع معتبر آن را تایید کرده‌اند.

فایل صوتی‌ یادشده گویای آن است که ترامپ کاملا متوجه این امر بوده که پس از ترک کاخ سفید در سال ۲۰۲۱ اسناد محرمانه را نزد خود نگه داشته است.

دو منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفته‌اند که اظهارات ترامپ نشان می‌دهد او تمایل داشته این اطلاعات را علنی کند، اما می‌دانسته که پس از ترک کاخ سفید اختیار آن را ندارد تا اسناد را از حالت محرمانه خارج کند.

ترامپ تاکید داشته که هیچ کار خطایی انجام نداده است. یکی از نمایندگان ترامپ از اظهار نظر درباره وجود فایل صوتی منتسب به ترامپ خودداری کرد و صرفا این تحقیقات را دارای انگیزه سیاسی خواند.

استیون چونگ، سخنگوی ترامپ روز چهارشنبه گفت: «این اطلاعات را تندروها درز داده‌اند و اساسا این تعقیب قضایی با انگیزه‌های سیاسی و با هدف شعله‌ور کردن تنش‌ها و ادامه آزار و اذیت رسانه‌ای رئیس‌جمهور ترامپ و حامیانش انجام می‌شود.»

وزارت دادگستری در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ پس از ترک مسئولیت خود در ژانویه ۲۰۲۱، با نگهداری اسناد دولت ایالات متحده که برخی از آنها فوق محرمانه بوده‌اند، قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر.

این وزارتخانه در ماه اوت گذشته فاش کرد که در حال تحقیق از دونالد ترامپ برای خارج کردن اسناد از کاخ سفید است، و این وزارتخانه معتقد است که او به طور غیرقانونی این اسناد سری را در اختیار دارد.

نظرات بینندگان