arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲

مدودف: سیاستمداران انگلیسی اهداف مشروع نظامی هستند

«دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت ملی روسیه بعد از آنکه وزیر امور خارجه انگلیس برای اوکراینی‌ها حق دست زدن به حمله در داخل خاک روسیه را قائل شد تاکید کرد، حالا سیاستمداران انگلیسی یک هدف نظامی مشروع برای روسیه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت ملی روسیه بعد از آنکه وزیر امور خارجه انگلیس برای اوکراینی‌ها حق دست زدن به حمله در داخل خاک روسیه را قائل شد تاکید کرد، حالا سیاستمداران انگلیسی یک هدف نظامی مشروع برای روسیه هستند.

به نوشته پایگاه «پلتیکو»، «جیمز کلورلی»، وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه در جریان سفرش به استونی بعد از حملات پهپادی اخیر اوکراین به پایتخت روسیه و حومه آن مدعی شد، کی‌یف «این حق را دارد که برای دفاع شخصی فراتر از مرزهایش دست به حمله بزند.» وزیر امور خارجه انگلیس که کشورش همواره با ادامه دادن به موج تشدید شونده کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین، جنگ در این کشور را تشدید کرده، مدعی شد، حملات کی‌یف در داخل خاک روسیه قابلیت کرملین برای ادامه دادن به جنگ در اوکراین را «تضعیف می‌کند». اوکراین هنوز به طور رسمی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

دیمیتری مدودف در واکنش به صحبت‌های تحریک‌آمیز وزیر امور خارجه انگلیس در توئیتر گفت، لندن با ارسال متخصصان و کمک‌های نظامی به اوکراین «به صورت غیررسمی یک جنگ اعلام نشده را علیه روسیه رهبری می‌کند. در این صورت هر یک از مقام‌های مسئول انگلیسی اعم از نظامی یا غیرنظامی که این جنگ را تسهیل می‌کنند می‌توانند به عنوان یک هدف نظامی مشروع در نظر گرفته شوند.»

به نوشته پایگاه پلتیکو، مدودف که همواره پاسخ‌هایی صریح به تحریکات و اقدامات متحدان غربی اوکراین در راستای تشدید جنگ در این کشور داده، اخیرا از کشتن «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین حمایت کرد.

رئیس جمهور سابق روسیه در توئیت روز چهارشنبه خود هشدار داد: «مقام‌های احمق انگلیس، دشمن ابدی ما، باید به یاد داشته باشند در چارچوب قوانین بین‌المللی مورد قبول در سطح جهانی که قواعد جنگ مدرن را تعریف می کنند، از جمله کنوانسیون‌های ژنو و لاهه و پروتکل های الحاقی آنها، کشور آنها را می‌توان به عنوان یک کشور درگیر در جنگ به حساب آورد.»

کاخ سفید اما ظاهرا تلاش کرد موضعی بر خلاف موضع وزیر امور خارجه انگلیس اتخاذ کند. «کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید در یک نشست مطبوعاتی در روز سه شنبه گفت، آمریکا همچنین در حال جمع آوری اطلاعات درباره حملات پهپادی رخ داده در مسکو است. او ادعا کرد: «ما از حملات در داخل خاک روسیه حمایت‌ نمی‌کنیم. ختم کلام.»

مقام‌های روسیه گزارش دادند، صبح روز سه شنبه گذشته، چند پهپاد به سه ساختمان مسکونی در شهر مسکو اصابت کردند که به جز ایجاد آسیب‌های جزئی تلفاتی در پی نداشتند.

وزارت دفاع روسیه این حملات را به عنوان «حمله تروریستی» توصیف کرده و اوکراین را مقصر آن دانست.

«میخایلو پودولیاک» دستیار رئیس جمهور اوکراین، دست داشتن کی‌یف در این حمله را رد کرده و گفت«ما از تماشای این رخدادها لذت می‌بریم» و پیش‌بینی وقوع حملات مشابه دیگری را کرد.

نظرات بینندگان