arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

هشدار پلیس درباره افزایش تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا نسبت به افزایش شمار تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها طی ایام اوج سفرهای بین شهری هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا:رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا نسبت به افزایش شمار تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها طی ایام اوج سفرهای بین شهری هشدار داد.
 
 سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به افزایش تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌های کشور اظهار کرد: در ایام اوج سفرهای بین شهری شاهد وقوع تصادفات زنجیره‌ای ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده‌ایم که علت اصلی این حوادث بی‌توجهی رانندگان به لزوم رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی ناشی از بی احتیاطی و عجله و شتاب در رانندگی است. 
 
وی افزود: متاسفانه در سه روز گذشته چندین فقره تصادف زنجیره‌ای فوتی و جرحی در جاده‌های کشور به‌وقوع پیوسته که بخشی از  این تصادفات در آزادراه‌های اصلی و استاندارد کشور بوده و بیانگر نقش اصلی عامل انسانی راننده به علت بی‌احتیاطی در رانندگی است. درواقع اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط ترافیک سنگین راه‌ها از عوامل زمینه ساز این تصادفات است. 
 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در پایان تصریح کرد: در شرایطی که راننده فاصله طولی با خودرو جلویی را متناسب با سرعت حرکت رعایت نکند با کاهش سرعت خودرو جلویی وقوع حادثه اجتناب ناپذیر می‌شود. در این شرایط لازم است رانندگان پیش‌بینی مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد داشته باشند و با توجه به شرایط ترافیکی نیمه‌سنگین جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند. 
نظرات بینندگان