arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

هشدار توفان شدید در جنوب ژاپن / دستور تخلیه خانه‌های هزاران نفر صادر شد

شبکه تلویزیون ملی ژاپن (NHK) اعلام کرد که به دلیل خطر وقوع توفان شدید در استان‌های جنوبی این کشور برای هزاران نفر دستور تخلیه خانه‌هایشان صادر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایسنا:شبکه تلویزیون ملی ژاپن (NHK) اعلام کرد که به دلیل خطر وقوع توفان شدید در استان‌های جنوبی این کشور برای هزاران نفر دستور تخلیه خانه‌هایشان صادر شده است.
 
 به نقل از ان اچ کی، تاکنون به نزدیک به ۱۳۹ هزار نفر از ساکنان شهر «نانجو» در استان جنوبی «اوکیناوا» دستور داده شده که به دلیل نزدیک شدن توفان «ماوار»، خانه‌های خود را تخلیه کرده و به مکان‌های امن پناه ببرند.
 
کارشناسان، میزان شدت توفان ماوار را به ویژه در استان جنوبی «واکایاما» بسیار قدرتمند ارزیابی کرده‌اند.
 
مسئولان هواشناسی از ساکنان اوکیناوا خواسته‌اند نسبت به وزش بادهای شدید، امواج بلند و باران سیل‌آسا مراقب باشند.
 
سازمان هواشناسی ژاپن می‌گوید تا ساعت ۵ عصر روز گذشته (پنج‌شنبه) این توفان با سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت به سمت شمال-شمال شرق در حرکت بود و به ۱۹۰ کیلومتری جنوب غرب شهر «ناها» رسیده بود.
 
با نزدیک‌تر شدن توفان، باران هم شدید خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که در مناطق اوکیناوا و «آمامی» ظرف ۲۴ ساعت تا ظهر امروز (جمعه) به وقت محلی، ۱۵۰ میلیمتر باران ببارد.
 
مقام‌ها در مورد وزش بادهای شدید و امواج بلند به ساکنان این منطقه هشدار داده و از مردم می‌خواهند که مراقب رانش ‌زمین، جاری شدن سیل در نواحی کم ارتفاع و طغیان رودخانه‌ها باشند.
 
همچنین پیش‌بینی می‌شود که نواحی غرب و شرق ژاپن تا پایان روز شنبه شاهد بارندگی شدید باشند زیرا هوای مرطوبِ اطراف توفان در حال جریان یافتن به درون یک جبهه هوای بارانی راکد در نزدیکی جزیره اصلی «هونشو» است.
نظرات بینندگان