arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

هشدار خطر آتش‌سوزی؛ فرانسه بخش «پیش‌بینی آب و هوای جنگل» به راه می‌اندازد

فرانسه قصد دارد در آستانه فصل گرما و احتمال وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی، بخش «پیش‌بینی آب و هوای جنگل» را در اخبار هواشناسی روزانه خود بگنجاند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: فرانسه قصد دارد در آستانه فصل گرما و احتمال وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی، بخش «پیش‌بینی آب و هوای جنگل» را در اخبار هواشناسی روزانه خود بگنجاند.

بخش ویژه پیش‌بینی آب و هوای جنگل از روز جمعه ۲ ژوئن (۹ خرداد) از تلویزیون فرانسه شروع به کار خواهد کرد.

مسئولان گفته‌اند هدف از این برنامه، هشدار به مردم در مورد خطر آتش‌سوزی است تا آگاهی‌های عمومی افزایش یابد و به این وسیله از وقوع آتش‌سوزی‌ها جلوگیری شود. 

قرار است پخش هواشناسی جنگلی (که شامل اطلاع‌رسانی در خصوص نیروی باد، رطوبت هوا و وضعیت خشکی پوشش گیاهی مناطق است)، در طول تابستان و دست‌کم تا پایان ماه سپتامبر ادامه یابد.

این کار در حال حاضر در شماری از کشورهای دیگر مانند کانادا، آمریکا، اسپانیا و یونان نیز انجام می‌شود.

در جریان آتش‌سوزی‌های بی‌سابقه تابستان سال گذشته ۷۲ هزار هکتار از جنگل‌های فرانسه دچار حریق شدند؛ عددی که شش برابر میانگین سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش کاخ الیزه امسال تا ۲۱ مه تعداد هکتارهای سوخته در فرانسه ۲۱ هزار هکتار بوده که رشدی ۶ هزار هکتاری را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

به گفتۀ کریستوف بشو، وزیر محیط زیست فرانسه «۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها منشاء انسانی دارند و بیش از نیمی از آن‌ها از حرکات احمقانه ناشی می‌شوند؛ مانند انداختن ته سیگار، استفاده از کباب‌پز و وسیله‌های برش برقی»

نظرات بینندگان