arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

معاون رئیسی: جو مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی صنعت مثبت است/ نمایندگان پیش از این علی‌آبادی را برای وزارت نیرو پیشنهاد داده بودند

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آقای علی‌آبادی با عملکرد مثبتی که داشتند بعضی از نمایندگان پیشنهاد دادند ایشان با وزیر نیرو جابجا شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آقای علی‌آبادی با عملکرد مثبتی که داشتند بعضی از نمایندگان پیشنهاد دادند ایشان با وزیر نیرو جابجا شوند.

سید محمد حسینی درباره حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی که از سوی نمایندگان مطرح شد و اینکه آیا به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این مورد گفت‌وگویی داشته‌اند یا خیر، گفت: آقای رئیس مجلس  در این زمینه نامه نوشت و چیزی نیست که ندانند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه مطالبی را که نمایندگان بیان می‌کنند به اعضای دولت منتقل می‌کنیم. تذکرات مکتوب و شفاهی که می‌دهند را برای وزرا می‌فرستیم. البته وزارتخانه‌ها خودشان معاونت پارلمانی دارند و یکی از کارهای‌ روزانه‌شان این است که تذکرات نمایندگان و نطق‌هایی که نمایندگان دارند را به دست وزرا می‌رسانند و چیزی هم که مهم باشد خودم در دولت به تک تک وزرا گزارش می‌دهم. حتی چیزهایی که اعلام عمومی نمی‌کنند و به صورت خصوصی به من می‌گویند، یا در خصوص مسئولین یا در رابطه با مشکلاتی که در شهرها وجود دارد، منتقل می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: کار ما در دولت این است که مطالب نمایندگان را منتقل کنیم و بعد پاسخ‌ها را به نمایندگان برمی‌گردانیم.

حسینی یادآور شد: به‌طور مثال آقای سعیدی نماینده چابهار صحبتی کردند مبنی بر اینکه آقای رئیس‌جمهور به جای این که در اندونزی بیمارستان بسازید و یا تجهیز کنند در داخل این کار را انجام دهند، مگر قرار بود این کار را رایگان انجام دهند؟ آنها از ما که غالباً بخش خصوصی هستند، تجهیزات و امکاناتی می‌خواهند خریداری می‌کنند. این طور نیست که ما بخواهیم رایگان به آنها چیزی بدهیم. بالاخره ما تبادلات تجاری داریم در گذشته هم بعضی‌ها همین بحث‌ها را در مورد ونزوئلا می‌گفتند در صورتی که ونزوئلا از ما خرید می‌کند و پول می‌دهد.

وی تاکید کرد: هر منطقه در کشور به چیزی نیاز دارد که دولت بر اساس اعتباراتی که دارد، مخصوصاً به مناطق محروم کمک می‌کند. اصلاً تجهیزات بیمارستان یکی از مصوبات سفرهای استانی است اما اینکه آدم ناقص این مسئله را مطرح کند، خارج از انصاف است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بنا است  از حالا به بعد هنگامی که مطالب این‌گونه در تریبون مجلس گفته شد، ما پاسخ منطقی و متین خودمان را ارائه کنیم.

وی در خصوص این‌که نمایندگان سیستان و بلوچستان در خصوص حوادث اخیر این استان مطالبی را بیان کردند، آیا رئیس‌‌جمهور دیداری با آنان داشته است یا خیر، عنوان کرد: آقای رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان سفر داشتند هنگامی که به این استان سفر داشته باشند نمایندگان هم می‌آیند اعتراضشان را می‌گویند و مسائل را مطرح می‌کنند. آقای رئیس‌جمهور در دسترس است. نمایندگان اگر نامه‌هایی دارند ما مرتب به رئیس جمهور و وزرا می‌دهیم و کارهایشان را پیگیری می‌کنیم.

حسینی در خصوص برگزاری جلسه رأی اعتماد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هنوز معرفی آقای علی‌آبادی به مجلس اعلام وصول نشده است که باید در اولین یکشنبه که ۲۱ خرداد باشد، اعلام وصول شود تا بلافاصله به کمیسیون تخصصی مربوطه که کمیسیون صنایع است، ارجاع داده شود. اعضای کمیسیون نظرشان را می‌گویند و یک فرصتی هم می‌دهند که  با کمیسیون‌های مختلف جلسه داشته باشیم. احتمالا چهارشنبه هفته آینده و یا یکشنبه بعد از آن به دلیل آن‌که یک هفته فرصت است، به صحن خواهد آمد.

وی درباره فضای مجلس درخصوص گزینه پیشنهادی وزیر صمت عنوان کرد: جو مجلس مثبت بود و مشاهده نکردم  کسی درباره آقای علی آبادی منفی صحبت کند. نمایندگان شناخت خوبی از ایشان و سابقه‌شان دارند.

معادن پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: آقای علی‌آبادی عملکرد مثبتی داشتند، بعضی از نمایندگان هم  قبل از معرفی، ایشان را به عنوان‌ وزیر صمت پیشنهاد داده بودند که به وزارت نیرو بروند و حتی با وزیر نیرو جابجا شوند یعنی ایشان وزیر نیرو شوند و وزیر نیرو به صنعت بیاید. این بحث‌ها مطرح شد که دولت تصمیم گرفت در حوزه صنعت از ایشان استفاده کند.

نظرات بینندگان