arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

ارمنستان: ادعای باکو درباره تیراندازی مرزی صحت ندارد

وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه (امروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتهام  جمهوری آذربایجان مبنی بر تیراندازی از بخش قره باغ ارمنی نشین  در روزهای جمعه و شنبه به مواضع مرزی جمهوری آذربایجان به هیچ وجه صحت ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه ادعای جمهوری آذربایجان در زمینه تیراندازی به مواضع مختلف این کشور در نقاط مرزی را رد کرد

به گزارش «آرمناپرس» جمهوری آذربایجان بار دیگر ارمنستان را به تیراندازی به مواضع این کشور متهم کرده است. وزارت دفاع ارمنستان در واکنش به این ادعا، در بیانیه‌ای ادعای باکو مبنی بر تیراندازی ارتش ارمنستان در ساعت اولیه بامداد شنبه  به سمت مواضع جمهوری آذربایجان در مرزهای شرقی را «دروغ محض» خواند.

در فوریه ۱۹۸۸ پس از آن‌که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی خروج خود را از جمهوری سوسیالیستی شوروی آذربایجان اعلام کرد، درگیری میان ایروان و باکو در خصوص منطقه مرتفع قره‌باغ کوهستانی، منطقه مورد مناقشه‌ای که باکو مدعی است قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بخشی از جمهوری آذربایجان بوده است آغاز و به نبرد اول قره باغ معروف شد.

وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه (امروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتهام  جمهوری آذربایجان مبنی بر تیراندازی از بخش قره باغ ارمنی نشین  در روزهای جمعه و شنبه به مواضع مرزی جمهوری آذربایجان به هیچ وجه صحت ندارد.

دور جدیدی از تنش‌ها(جنگ دوم)  بین باکو و ایروان در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ با درگیری شدید در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد. در ۹ نوامبر ۲۰۲۰، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» بیانیه مشترکی را در خصوص آتش‌بس کامل در قره‌باغ کوهستانی به امضا درآوردند. سپس رهبران سه‌ کشور چندین بیانیه مشترک در خصوص وضعیت در این منطقه به تصویب درآوردند. در نهایت در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱، سه طرف موافقت کردند که کارگروهی را در سطح معاونین وزیر خارجه ایجاد کنند تا بر برقراری روابط حمل و نقلی و اقتصادی در منطقه تمرکز کنند.

«آلکسی اورچوک» معاون نخست‌وزیر روسیه روز گذشته (جمعه) تصریح کرد که روسیه شاهد پیشرفت قابل توجهی در مسیر توافق در خصوص روش‌های گشایش ارتباطات حمل و نقل بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.

نظرات بینندگان