arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

احمد خاتمی: امام در طول مدت شکل گیری انقلاب، یک بار هم از مبارزه مسلحانه سخن نگفت

سیداحمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان با اشاره به اینکه هنوز دنیایی از خاطرات امام (ره) باقی مانده که به تدریج بیان می شود، افزود: امام فرمودند که تمام مقصد ما مکتب ما، خدا و اسلام است و عنصر دوم نیز از نظر آن بزرگوار مردم بودند و امام در طول مدت شکل گیری این انقلاب بزرگ، یکبار نیز سخن از مبارزه مسلحانه نگفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: پشتیبانی از ولایت فقیه، انقلاب اسلامی را در برابر توطئه ها و آفات مصون کرده است.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در جمع مردم شهرستان جغتای خراسان رضوی افزود: امام راحل (ره) فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیبی نرسد.

به نوشته ایرنا، وی اظهار داشت: همین پشتیبانی از اصل ولایت فقیه انقلاب را در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان از جمله اغتشاشات سال گذشته و فتنه های مختلف قبل از آن حفظ کرده است.

وی تصریح کرد: پشت ماجرای اغتشاشات سال گذشته برنامه ریزی گسترده غربی ها و همراهی عناصر آنها بود که با پشتیبانی مردم از ولایت فقیه، کشور آسیبی ندید.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره) گفت: روح خدا رفت اما نسیمی امیدبخش و جانشینی صالح آمد که راه، خط، مسیر، اخلاص و شجاعت او همچون امام راحل است.

خاتمی با اشاره به ویژگی های امام (ره) گفت: یکی از این ویژگی ها شجاعت امام بود شجاعتی بی بدیل و بی نظیر چنانکه رییس جمهور آمریکا را از منفورترین اشخاص در پیشگاه ملت ایران خواندند.

وی با اشاره به اینکه هنوز دنیایی از خاطرات امام (ره) باقی مانده که به تدریج بیان می شود، افزود: امام فرمودند که تمام مقصد ما مکتب ما، خدا و اسلام است و عنصر دوم نیز از نظر آن بزرگوار مردم بودند و امام در طول مدت شکل گیری این انقلاب بزرگ، یکبار نیز سخن از مبارزه مسلحانه نگفتند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری همچنین با گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد گفت: هویت رژیم شاه وابسته به غرب، انگلیس و آمریکا بود، آنها شاه را موظف کرده بودند با اسلام مخالفت کند و او برای رضایت آمریکایی ها دست به هر اقدامی از جمله مبارزه با اسلام می زد.

خاتمی افزود: با خبر دستگیری امام خمینی (ره) به دست طاغوتیان، شهرهای قم، ورامین و پیشوا به پا خاسته و قهرمانانه ایستادند، تهران، مشهد، شیراز و اصفهان هم به مخالفت با رژیم پیوستند و با شعار "یا مرگ یا خمینی" به مقابله با رژیم پرداختند.

وی ادامه داد: در قیام ۱۵ خرداد، جبهه حق و توحید در برابر جبهه کفر و نفاق شکل گرفت که اکنون نیز این ۲ جبهه وجود دارد.

نظرات بینندگان