arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱

رهبر انقلاب: من مدیر صداوسیما نیستم، خودم هم به آن معترضم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتباط مستمر و گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با دانشجویان، سنت حسنه‌ای است که رهبر انقلاب از ابتدای انقلاب تاکنون به آن پایبند بوده و همه مسئولان نظام را همواره به آن توصیه کرده‌اند؛ گفت‌وگو‌هایی سرشار از صمیمیت، دقت نظر، تنوع و صراحت.


ایسنا به بهانه دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب روزانه گزیده‌ای از اهم این پرسش‌ و پاسخ‌ها را که در آن‌ها به وظایف دانشجو نسبت به خود، جامعه و دانشگاه پرداخته‌ شده است، منتشر می‌کند.


* بعضى می‌گویند اگر چنانچه صدا و سیما را نقد کنیم، بر خلاف رهبرى مطلبى گفته‌ایم چون رهبرى رئیس صدا و سیما را معین می‌کند! نظر شما چیست؟


اگر واقعاً ملاک این باشد، که آدم باید به هیچ‌کس اعتراض نکند؛ چون رئیس قوه قضائیه را هم رهبرى انتخاب می‌کند، رئیس‌جمهور هم بعد از انتخابات، تنفیذ رهبرى دارد؛ می‌گوید نصب کردم. پس باید به هیچ‌کس اعتراض نکرد. نه آقا، اولاً صدا و سیما را رهبرى اداره نمی‌کند؛ این معلوم باشد. صدا و سیما را رئیس صدا و سیما اداره می‌کند و رهبرى هم در موارد زیادى اعتراض‌هائى دارد. همین اعتراض‌هائى که شما دارید، بعضى‌هایش یا خیلى‌هایش، اعتراض‌هاى ما هم هست. احتمالاً اعتراض‌هاى دیگرى هم هست که چون براى من از جوانب مختلف گزارش مى‌آورند ـ با اینکه خود من ممکن است به قدر شما تماشاچى تلویزیون یا گوش‌کننده رادیو نباشم ـ اطلاعاتم زیاد است. از وضع صدا و سیما اعتراض‌هائى هم می‌کنیم، اشکالاتى هم می‌کنیم، گاهى با آنها دعوا هم می‌کنیم. بالاخره آنها هم یک ضرورت‌هائى دارند و جواب می‌دهند؛ گاهى جوابشان درست است، گاهى هم نادرست است. به هر حال اعتراض هست و انتقاد شما از صدا و سیما مطلقاً به رهبرى منتقل نمی‌شود. شما حق دارید انتقاد کنید؛ هیچ اشکالى ندارد.


(دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب 87/7/7)


منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبری

نظرات بینندگان