arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

یکی از بهترین جراحی‌های کاهش وزن در بیمارستان کوثر سمنان موفق بود

عمل جراحی بای‌پس(bypass) معده کلاسیک، به عنوان یکی از جراحی‌های موفق در کاهش وزن، در بیمارستان کوثر سمنان با موفقیت انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: عمل جراحی بای‌پس(bypass) معده کلاسیک، به عنوان یکی از جراحی‌های موفق در کاهش وزن، در بیمارستان کوثر سمنان با موفقیت انجام شد.
 
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، برای اولین بار در استان سمنان عمل جراحی بای‌پس معده کلاسیک توسط متخصص جراحی عمومی در این مرکز با موفقیت انجام شد.
 
اولین عمل جراحی بای‌پس معده کلاسیک در استان سمنان برای بیمار ۴۰ ساله با شاخص توده بدنی یا (BMI) ۴۲ توسط دکتر سیاوش معصومی متخصص جراحی عمومی، تیم بیهوشی و کارکنان اتاق عمل این مرکز انجام شد.
 
متخصص جراحی عمومی این مرکز در شرح این عمل گفت: این عمل جراحی که به صورت لاپاراسکوپی انجام می شود، ترکیبی از اعمال محدودکننده و سوء‌جذبی است و در این روش، نه تنها حجم معده تا حد ۱۵ الی ۲۰ سی‌سی کاهش می یابد، قسمتی از روده نیز از سیستم جذبی خارج می‌شود و در نتیجه جذب غذا نیز کاهش می یابد.
 
دکتر سیاوش معصومی افزود: در این روش بیمار ۹۰ الی ۹۳ درصد در عرض ۲۴ ماه اضافه وزن خود را از دست می دهد و این روش جراحی در میان انواع روش های جراحی با بیشترین میزان کاهش وزن و کمترین میزان بازگشت دوباره اضافه وزن همراه است.
 
دلایل استاندارد طلایی بای‌پس در جراحی های چاقی بیشترین میزان کاهش وزن اضافه بین اعمال جراحی چاقی، کمترین میزان بازگشت در درازمدت به میزان یک تا سه درصد، در افراد ریزه‌خوار، شیرینی‌خوار و کم‌تحرک بهتر از روش اسلیو و سایر روش ها اثر می کند. در صورت بروز نشتی راحت‌تر و سریع‌تر از اسلیو قابل کنترل است. این عمل از نظر تکنیکی به سادگی قابل برگشت است.
نظرات بینندگان