arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

کشف بیش از ۴۰ میلیون داروی غیرمجاز و کم‌یاب از داروفروشان آنلاین

رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف بیش از چهل میلیون عدد داروی غیرمجاز از انبارهای فروشندگان آنلاین دارو خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا:رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف بیش از چهل میلیون عدد داروی غیرمجاز از انبارهای فروشندگان آنلاین دارو خبر داد.
 
 سرهنگ داود معظمی گودرزی  در این‌باره گفت:‌ طرح برخورد با فروشندگان دارو در فضای مجازی در روزهای اخیر در دستورکار ماموران پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت و در همین راستا نیز ماموران با انجام رصدهای اطلاعاتی از ارتباطات چرخه توزیع غیرمجاز دارو توسط مجرمان با خبر شدند.  
 
وی با بیان اینکه در جریان تحقیقات ماموران مشخص شد که تیم های متعددی در قالب یک شبکه مسئولیت توزیع گسترده داروها در سراسر کشور را داردند، گفت:‌ این شبکه‌ها مورد شناسایی قرار گرفت. آنها داروهای کم‌یاب و غیرمجاز را با قیمت‌های نجومی در بازارهای سیاه مجازی به فروش می‌رساندند و در مواقعی هم حتی دارو را به دست خریدار نمی‌رساندند.
 
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ  ادامه داد:‌کارشناسان پلیس فتا با اقدامات شبانه روزی و تلاش‌های بی وقفه، پس از تشریفات قضایی و شناسایی محل اختفای متهمین، موفق به دستگیری دو مجرم اصلی شدند. همچنین انبار غیرمجاز متعلق به این افراد نیز مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن بیش از بیست و دو میلیون عدد از داروهای کمیاب و نایاب که مورد نیاز روند درمانی بیماران بود کشف و ضبط شد.
 
معظمی گودرزی با بیان اینکه چندین عملیات دیگر نیز برای شناسایی و دستگیری افراد سودجو  و فروشندگان غیرمجاز دارو انجام شد، گفـت: در مجموع طی عملیات‌های متعدد پلیس فتای تهران بزرگ در هفته گذشته چهار نفر در قالب دو تیم مجزا دستگیر و بیش از چهل و دو میلیون عدد داروی غیرمجاز از آنها کشف و ضبط شد. چ
 
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه تعداد زیادی از این داروها در شرایط نامطلوب و غیراستاندارد نگهداری می شدند یا تاریخ مصرف گذشته بودند افزود: مجرمین فرصت طلب فقط به فکر منفعت خود هستند و نه تنها مشکلات هموطنان بیمار کوچکترین اهمیتی برای آنها ندارد بلکه با سوءاستفاده از هویت شهروندان اقدامات مجرمانه خود را پیش می برند، پلیس نیز بنا بر وظیفه ذاتی خود و مطابق قانون با افرادی که جان مردم را بازیچه اهداف شوم خود قرار می دهند برخورد خواهد کرد.
 
معظمی گودرزی به شهروندان توصیه کرد: به هشدارهای پلیس توجه کنند و داروهای موردنیاز خود را از طریق مراکز درمانی مورد تایید و داروخانه های معتبر تهیه کنند.
 
به گفته وی، برای متهمان دستگیر شده پرونده‌های جداگانه تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین داروهای کشف شده نیز در اختیار نهادهای مربوطه قرار گرفت.
نظرات بینندگان