arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

رئیس سازمان محیط زیست: طالبان در مورد حقابه ایران از هیرمند نرمش نشان داده است

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در پاسخ به سوالی درباره آخرین اخبار حقابه هیرمند اظهار کرد: رایزنی‌ها در حال انجام است و طرف مقابل نرمش از خود نشان داده است تا این روند از طریق دیپلماسی پیموده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: رایزنی‌ها در حال انجام است و طرف مقابل نرمش از خود نشان داده است تا این روند از طریق دیپلماسی پیموده شود.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: یک وظیفه قانونی برای دستگاه های اجرایی کشور درباره محیط زیست دیده شده است و اگر در هفته محیط زیست بخواهیم یک ارزیابی داشته باشیم، باید بگویم که وضعیت مناسب نیست.

وی گفت: خوشبختانه در دولت انقلابی رویه خوبی پیش گرفته شده است؛ به عنوان مثال اکنون به طور میانگین ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات دستگاه ها در رابطه با حوزه محیط زیست است که این یک گام رو به جلو است و امیدوار هستیم که این روند ادامه پیدا کند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا دستگاه های برتر و ضعیف در این زمینه معرفی شده اند یا خیر؟ بیان کرد: در این زمینه ارزیابی نداریم. ما معمولا بحث صنعت سبز را در قالب یک جشنواره هر ساله برگزار می کنیم. بیشتر به صورت موردی به خود صنایع می پردازیم. بحث دستگاه های اجرایی نیز در دستور کار قرار دارد. امیدوار هستیم که امسال این اتفاق بیفتد و کاملا ارزیابی و رده بندی صورت گیرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به این پرسش که در مورد ۴۱۰ پروژه ای که ارزیابی محیط زیستی نداشته و به بهره برداری رسیده اند، چه پیگیری هایی انجام شده است؟ بیان کرد: پیرامون این ۴۱۰ پروژه با توجه به دستوری که شخص رئیس جمهور دادند و پیگیری خود سازمان، یک کمیته سه نفره با حضور معاونت حقوقی ریاست جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان محیط زیست تشکیل شده است. این پروژه ها کاملا طبقه بندی و غربالگری شده اند. بر اساس اینکه در چه طبقه ای قرار خواهند گرفت تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد و ان شاءالله به مردم نیز اعلام می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین اخبار حقابه هیرمند اظهار کرد: رایزنی‌ها در حال انجام است و طرف مقابل نرمش از خود نشان داده است تا این روند از طریق دیپلماسی پیموده شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: بازدید از هیرمند هنوز انجام نشده است. البته کارشناسان ما اعلام کردند که این آب به مقدار کافی در حوزه‌های آبخیز وجود دارد و بارش به مقدار کافی وجود داشته است. بنابراین طرف مقابل باید به خواسته‌های جمهوری اسلامی را تمکین کند.

سلاجقه گفت: روند رایزنی‌ها به سمت و سویی می‌رود که امید است هرچه زودتر در این زمینه نتیجه محقق شود.

نظرات بینندگان