arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

صبحانه خبری ۱۸ خرداد ۱۴۰۲؛ از حکم حبس برای شقایق دهقان به خاطر بی‌حجابی تا حکم بدوی قتل عمد برای متهم به قتل مهران سماک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پیشرفت چشمگیر مذاکرات ایران و آمریکا
هاآرتص چاپ تل آویو نوشت: در تلاش برای دستیابی به تفاهم بر سر توافق هسته ای، تماس های بین ایالات متحده و ایران در چند روز گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. مقامات دفاعی اسرائیل می گویند که مذاکرات با سرعتی بیش از حد انتظار پیش می رود و این احتمال وجود دارد که دو طرف ظرف چند هفته به توافق برسند.

اظهارات ضرغامی خطاب به مدیران اماکن تاریخی درباره حجاب
عزت‌الله ضرغامی گفت: نباید این احساس به وجود بیاید که مدیران از خوف و نگرانی نسبت به برخوردهای قضایی، درخصوص حجاب سختگیری های بلاوجه کنند یا مرکزشان را تعطیل کنند یا خدماتشان را کاهش دهند. 

یک گام به سمت تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها 
لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: اکنون بحث بر این است که این تعطیلی روز پنجشنبه باشد یا شنبه که در حال کار مطالعاتی هستیم و این جزو اختیارات هیات وزیران است و قانون هم این اجازه را داده است. در زمان حاضر جمع بندی برای تعطیلی پنجشنبه ها است و برای دستگاه‌هایی که ارتباطات بین‌المللی دارند، روز شنبه تعطیل خواهد بود. 

حکم بدوی قتل عمد برای متهم به قتل مهران سماک
وکیل انتخابی مهران سماک، یکی از جان باختگان بندر انزلی، از ارسال پرونده موکل خود به دیوان عالی کشور با اعتراض متهم خبر داد و تاکید کرد که فرمانده نیروی انتظامی بندر انزلی همچنان در بازداشت است. باتوجه به اینکه متهم پرونده، هنگام قتل مهران سماک به عنوان فرمانده نیروی انتظامی مشغول فعالیت بود، پرونده در دادگاه نظامی تشکیل شده بود و حالا این دادگاه پس از چند ماه بررسی، حکم قتل عمد صادر کرده است. 

حکم حبس برای شقایق دهقان به خاطر بی‌حجابی
کاوه راد، وکیل شقایق دهقان می‌گوید موکلش در دادگاه به اتهام حضور بدون حجاب شرعی در معابر به تحمل ده روز حبس محکوم شده است اگرچه دادگاه حکم حبس را با جریمه نقدی جایگزین کرده است. 

اظهارات نماینده ایران در آژانس علیه امارات
محسن نذیری اصل، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ضعیف ایمنی و امنیت نیروگاه هسته‌ای امارات، که تهدیدی جدی برای محیط زیست و ثبات منطقه است و همچنین مداخله امارات در کشورهای همسایه، حمله نظامی به فقیرترین کشور منطقه و مناقشات ارضی واهی و ساختگی علیه دیگر کشورهای منطقه، آن ها را نمونه‌هایی از خطر و تهدیدهای واقعی در منطقه دانست که نیاز به رسیدگی مناسب دارند. 

نه الهلال نه بارسا، مسی به اینترمیامی آمریکا پیوست
لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال که چندی پیش توانست عنوان قهرمانی جهان را همراه با تیم ملی کشورش کسب کند به تیم اینترمیامی آمریکا پیوست. پیش از این از تیم‌های بارسلونا و الهلال عربستان به عنوان گزینه‌های جدی مسی برای ادامه فوتبال یاد می‌شد. 

جزئیات جدید از حمله ۶ سال پیش به مجلس
تسنیم نوشت: در حمله سال ۹۶ داعش به مجلس شورای اسلامی، گروهک تروریستی منافقین نقش جمع‌آوری اطلاعات و طراحی عملیات را به‌عهده داشته است. این خبرگزاری نوشته است که همراه یکی از نمایندگان مجلس همدست منافقین بود و منافقین اطلاعات مربوط به ساختمان‌ها و مسیر‌های ورود و خروج به مجلس را از طریق ارتباط با او به‌دست آورده بودند.

نرمش طالبان در مورد حقابه ایران از هیرمند
علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در پاسخ به سوالی درباره آخرین اخبار حقابه هیرمند اظهار کرد: رایزنی‌ها در حال انجام است و طرف مقابل نرمش از خود نشان داده است تا این روند از طریق دیپلماسی پیموده شود. 

بازگشایی اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان
شبکه المیادین اعلام کرد که کنسولگری و نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی واقع در جده عربستان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کردند. المیادین به نقل از یک منبع ایرانی این خبر را تایید کرد. 

تالاب گاوخونی صد در صد خشک شد
حسین اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بر اساس تصاویر ماهواره ای، تالاب گاوخونی صد در صد خشک است و شاید دو یا سه درصدِ قسمت شمالی آن کمی مرطوب باشد. 

اطلاعیه استاندری فارس درباره حواشی حافظیه شیراز
استانداری فارس با توجه به مباحث پیش آمده درباره مسئله حافظیه شیراز در اطلاعیه ای اعلام کرد: فیلم منتشر شده نه منطبق با فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی ما بود و نه در شرایط کنونی جامعه امری عادی بود. تلاش هنجارشکنان برای تغییر فضای دل انگیز، عرفانی و آرام حافظیه که در مناسبت های ملی و مذهبی پذیرای اقشار مختلف مردم با هر فکر و عقیده ای در کنار هم است، بر کسی پوشیده نیست و تمرکز رسانه های بیگانه و حرکت های مختلف برخی افراد معلوم الحال؛ حوادث قبح شکنی و عفت زدایی جریان جشن های ۲۵۰۰ ساله و تکرار جهت زمینه سازی آن را به ذهن متبادر می سازد .

تغییر دوباره ساعت کاری کارمندان
بر اساس اعلام سازمان اداری و استخدامی، ساعت کاری کارکنان دستگاههای دولتی به ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ تغییر کرده است .

نظرات بینندگان