arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

رییس قوه قضاییه: طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های قضایی به نفع مردم نیست

رییس قوه قضاییه گفت: طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده های قضایی به هیچ عنوان به نفع مردم نیست و این موضوع در دستگاه قضا در حال برچیده شدن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس قوه قضاییه گفت: طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده های قضایی به هیچ عنوان به نفع مردم نیست و این موضوع در دستگاه قضا در حال برچیده شدن است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در حاشیه رسیدگی به چند پرونده قضایی در دادگستری مازندران افزود: کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی از خواسته های به حق مردم است که در این مسیر گام برمی‌داریم.

رییس قوه قضاییه در بیست‌ودومین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز پنجشنبه (۱۸ خرداد) در سفری بدون تشریفات و از پیش اعلام نشده، وارد ساری مرکز استان مازندران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این سفر یک روزه به مازندران در راستای رویکرد آسیب‌شناسانه و عملگرایانه در قبال پرونده‌های کثیرالشاکی، نظارت‌هایی تخصصی‌محور بر چند پرونده در این حوزه در محل دادگستری کل استان داشت.

سفر امروز رییس عدلیه به استان مازندران دارای وجه و رویکردی مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال برخی چالش‌ها و آسیب‌هاست که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه است؛ بر همین اساس، ریاست قوه قضاییه در جریان این سفرِ رسیدگی‌ها، بازدیدها و سرکشی‌های مهمی را از برخی مراکز در دستور کار خواهد داشت.

همچنین ریاست دستگاه قضا، در راستای رویکرد آسیب‌شناسانه و عملگرایانه خود در قبال پرونده‌های کثیرالشاکی، نظارت‌هایی تخصصی‌محور را بر چند پرونده در این حوزه در محل دادگستری کل استان مازندران خواهد داشت.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی و خراسان شمالی استان‌هایی هستند که رییس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است.

سفر امروز به استان مازندران، هشتمین سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضاییه است.

نظرات بینندگان