arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

آتش‌نشانی تهران: انبار چسب بازار سیدولی که دچار حریق شد، ۸ بار اخطار گرفته بود

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آتش‌سوزی انبار چسب گفت: تقریبا ۸ بار اخطار به پاساژ دادیم که اینجا ایمنی ندارد و نباید این حجم از مواد خطرناک در آن انبار قرار بگیرد؛ این ساختمان مرکز توزیع چسب ایران بود!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آتش‌سوزی انبار چسب گفت: تقریبا ۸ بار اخطار به پاساژ دادیم که اینجا ایمنی ندارد و نباید این حجم از مواد خطرناک در آن انبار قرار بگیرد؛ این ساختمان مرکز توزیع چسب ایران بود!

قدرت الله محمدی اظهار کرد: در بخشی از بازار تهران، پاساژ موسوی مهر قرار دارد و صنف کفاشان و عرضه چسب و مواد شیمیایی در آنجا واقع شده است. این پاساژ ۴ طبقه مملو از طبق‌های ۱۷ کیلویی چسب بود و به دنبال سهل‌انگاری در حین صبحانه، آتش‌سوزی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: همکاران من در ۳ دقیقه به محل حادثه رسیدند، اما باتوجه به شعله‌وری بالای چسب، آتش به تمام پاساژ سرایت کرد. در این حادثه ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی با ۲۵۰ آتش‌نشان اعزام شدند و توانستند ۳ طبقه بالا را اطفا کنند؛ ما تقریبا به همین پاساژ ۸ بار اخطار دادیم که اینجا ایمنی ندارد و نباید این حجم از مواد خطرناک در آن انبار قرار بگیرد.

محمدی گفت: این ساختمان مرکز توزیع چسب ایران بود و باتوجه به حجم مواد باید در خارج از تهران مستقر می‌شد. آخرین اخطار ما به مالکان اردیبهشت ماه سال جاری بود. ما نگران هستیم و لحظه به لحظه رصد می‌کنیم، اما مالکین توجه نمی‌کنند و اموال آن‌ها دود می‌شود البته که برای‌شان تجربه نمی‌شود! در آتش سوزی مولوی هم مالکین میلیاردی خسارت دیدند، اما باز هم تجربه نمی‌شود. حادثه خبر نمی‌کند و هر لحظه امکان یک حادثه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه جا دارد از ۶۱ شهید آتش نشان تهران یاد کنم و به تمام آتش نشانان خسته نباشید بگویم، درباره نحوه فعالیت کارکنان آتش‌نشانی گفت: همه فرماندهان ما با بی سیم هستند و حتی هنگام خواب هم باید این بی سیم روشن باشد. به محض بروز حادثه اولین راه ارتباطی ما این بی سیم است. اگر حادثه‌ای خارج از عرف باشد من هم حضور پیدا می‌کنم. در کل مکالمات کل ایستگاه‌های تهران را می‌شنوم و رصد می‌کنم. هنگام خواب با تلفن همراه گزارش می‌دهند و ما سریعا اعزام می‌شویم. تنها سیستمی هستیم که شهروندان ظرف کمتر از ۴ دقیقه پاسخ خودشان را می‌گیرند.

محمدی با بیان اینکه ما ۵۳۰۰ آتش نشان در ۱۳۷ ایستگاه آتش نشانی داریم، تصریح کرد: آن‌ها در سه شیفت کاری مشغول به کار هستند و در زمان استراحت هم آماده باش هستند. روزانه ۴۵۰ ماموریت در شهر تهران داریم که شامل حریق، تصادف، حادثه و ارائه خدمات است.

وی در پایان با بیان اینکه در زمان ترافیک اتومبیل‌ها بعد از باز کردن راه در پشت ماشین‌های امدادی قرار می‌گیرند، گفت: خودرو‌ها به سرعت خودشان در پشت ماشین‌های اورژانس و آتش‌نشانی جا می‌دهند که باعث حادثه می‌شود. در همین حادثه انبار چسب انبوه جمعیت مانع انجام عملیات می‌شد، از طرفی هم هر لحظه ممکن است سازه فرو بریزد. در یک عملیات ۳ تن از آتش‌نشانان با شهادت ۳۰ ثانیه فاصله داشتند، جمیعت باید بگذارند ما کار خودمان را انجام بدهیم.

نظرات بینندگان