arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

سخنگوی کرملین: پوتین اوضاع در خرسون را تحت کنترل گرفته است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وضعیت منطقه خرسون را پس از انفجار در نیروگاه برق آبی کاخوفکا (HPP) تحت کنترل گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وضعیت منطقه خرسون را پس از انفجار در نیروگاه برق آبی کاخوفکا (HPP) تحت کنترل گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: او (پوتین) اوضاع در منطقه خرسون را پس از خرابکاری و انفجار در سد کاخوفکا تحت کنترل گرفته است. همان طور که می‌دانید رییس جمهور روز گذشته به وزارت شرایط اضطراری دستور داد تا با تقویت حضور خود در آنجا، به طور فعالانه به مردم کمک کند.

مرکز فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در ساعات اولیه روز سه‌شنبه شانزدهم خردادماه اعلام کرد که نیروهای روسیه سد نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» در شهر «نوا کاخوفکا» را منفجر کرده‌اند.

با این حال «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه مقصر جلوه‌دادن مسکو در فروریختن سد کاخوفکا از سوی غرب را اقدامی روس هراسانه خواند و خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد این حادثه شد.

پسکوف افزود: پوتین با این حال برنامه‌ای برای برگزاری نشستی درباره منطقه خرسون بعد از خرابکاری انجام گرفته را ندارد.

سخنگوی کرملین تصریح کرد: تیم‌های امدادی در حال حاضر در منطقه حضور دارند تا به مردم در زمینه تبعات تخریب سد کاخوفکا حتی در شرایطی که زیر بمباران قرار دارند، کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به انفجار اخیر در خط لوله اودسا، این موضوع را عامل دیگری برای پیچیده‌تر شدن شرایط در زمینه کریدور غلات عنوان کرد.

پسکوف همچنین با انتقاد از اقدامات و مواضع ناتو، اظهار داشت: ناتو صلح و ثبات به ارمغان نمی‌آورد بلکه اوضاع را در مناطق حضور خود بی‌ثبات می‌کند. به هیچ وجه همکاری با ناتو را مفید نمی‌دانیم.

روز چهارشنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک گروه اوکراینی با هدف خرابکاری، خط لوله «توگلیاتی-اودسا» را در منطقه خارکیف منفجر کرده است.

فرماندار خرسون اوکراین نیز امروز اعلام کرد که بعد از انفجار در سد کاخوفکا، حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع از منطقه خرسون در جنوب اوکراین به زیر آب رفته است که ۶۸ درصد آن در ساحل چپ رود دنیپرو و تحت اشغال روسیه قرار دارد.

نظرات بینندگان