arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

هشدار قرمز بروز سیلاب در تهران

شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به هشدار قرمز رنگ سازمان هواشناسی، اعلام کرد: مراقب سیلاب های احتمالی باشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به هشدار قرمز رنگ سازمان هواشناسی، اعلام کرد: مراقب سیلاب های احتمالی باشید.

 شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی ، رعد و برق، تگرگ، و وزش باد شدید در شمال شرق استان تهران طی امروز پنجشنبه 18 خردادماه هشدار داد و اعلام کرد که تردد و اسکان موقت در اطراف رودخانه‌ها ممنوع و شهروندان باید مراقب باشند.

متن این اطلاعیه بدین شرح است: "با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و براساس هشدار قرمز رنگ این سازمان مبنـی بر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی طی امروز پنجشنبه 18 خرداد در استان‌های تهران و البرز، رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدید پیش بینی شده که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب در رودخانه ها و مسیل‌ها وجود خواهد داشت.

شرکت آب منطقه‌ای تهران، در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار ‌سیلاب احتمالی در حالت آماده باش بوده و اطلاع رسانی‌های مکرر این ‌شرکت به منظور آگاه سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

هشدار احتمال وقوع ‌سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگونه تردد و اتراق در حاشیه ‌رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است. توقف و نصب نکردن چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها ، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و نیز توجه جدی به هشدارهای دستگاه‌های اجرایی مربوطه، رسانه‌ها و مسئولان و مأموران باید مورد توجه جدی شهروندان قرار بگیرد."

نظرات بینندگان