arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

سیلاب در فیروزکوه/ ‌شهرک کوهسار ‌تخلیه شد/ جمعه بازار ‌تعطیل خواهد بود

فرماندار فیروزکوه در ادامه گفت:ساکنین شهرک کوهسار ضمن دوری از سکونتگاه خود در مسیر سیلاب قرار نگیرند و جوانب احتیاط را رعایت کنند. احتمال بالا آمدن آب در دیگر مسیل‌ها و رودخانه‌های شهری و روستایی وجود دارد، لذا تقاضا می‌شود شهروندان نسبت به ترددهای درون و برون شهری و توقف حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: فرماندار شهرستان فیروزکوه از تخلیه برخی از محلات در مسیر سیلاب احتمالی شهرستان فیروزکوه خبر داد.

 محمد حیدری منش عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده باش کامل دستگاه‌های مرتبط با بحران اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز هواشناسی در فیروزکوه و افزایش بارندگی‌های شدید احتمال وقوع سیلاب در شهر و روستاهای شهرستان فیروزکوه امکان پذیر است.

وی افزود: با تصمیم ستاد بحران برای پیشگیری از هرگونه تلفات جانی و خسارات کمتر، شهرک کوهسار در حد فاصل امامزاده و مدرسه پیامبر اعظم که در مسیر سیلاب قرار گرفته به طور کامل تخلیه شده است. 

فرماندار فیروزکوه در ادامه گفت:ساکنین شهرک کوهسار ضمن دوری از سکونتگاه خود در مسیر سیلاب قرار نگیرند و جوانب احتیاط را رعایت کنند.

حیدری منش یادآور شد: احتمال بالا آمدن آب در دیگر مسیل‌ها و رودخانه‌های شهری و روستایی وجود دارد، لذا تقاضا می‌شود شهروندان نسبت به ترددهای درون و برون شهری و توقف حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها برای فردا جمعه، با تصمیم ستاد مدیریت بحران، جمعه بازار فیروزکوه نیز تعطیل خواهد بود.

تلف شدن 200 رأس دام و تخریب کامل 22 واحد مسکونی در سیل دیروز فیروزکوه

حیدری‌منش با اشاره به خسارات وارده از سیل روز گذشته اظهار داشت: بر اساس گزارش کمیته ارزیابی شهرستان فیروزکوه، سیل روز گذشته در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری آسیب‌های زیادی وارد کرده که در این راستا، بالغ‌‌بر 200 رأس دام و یک‌هزار قطعه مرغ در پنج روستا تلف شدند.

وی افزود: در این راستا یک سالن از واحد مرغداری در دهستان پشت کوه تخریب و خسارت‌هایی به این واحد مرغداری وارد شد و در حوزه کشاورزی نیز بالغ‌بر 600 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان فیروزکوه دچار خسارت شده و این موضوع به کشاورزان ما که درآمد سالانه و معیشت آن‌ها به این امر وابسته است، زیان بسیاری را وارد می‌کند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در ادامه گفت: در روستای طرود، طبق ارزیابی انجام شده، تاکنون 22 واحد مسکونی تخریب کامل شده است.

وی تأکید کرد: در شهرستان فیروزکوه، نیازمند این هستیم که اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری برای ایجاد سازه‌های آبخیزداری پیش‌بینی شود؛ در روستای طرود 9 سازه آبخیزداری داشتیم که این سازه‌ها عملکرد مطلوبی داشتند، اما لازم است که سازه‌های جدیدتری احداث شود.

حیدری‌منش در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون سه دستگاه خودرو در شهر و روستاهای فیروزکوه از بین رفته و قسمت زیادی از 60 واحد مسکونی در شهر فیروزکوه به دلیل آب‌گرفتگی دچار مشکلاتی شدند و اثاثیه آنان تخریب شده است.

گفتنی است ساعتی پیش بارش شدید باران منجر به وقوع سیلاب در روستاهای شادمهن، وشتان و سله‌بن شد اما شدت این سیلاب‌ها به حدی نبوده که سبب خسارت جدی شود.

نظرات بینندگان