arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

صبحانه خبری ۱۹ خرداد ۱۴۰۲؛ از فاجعه نشت رادیو اکتیو در بیمارستان کرمانشاه تا انتشار نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تکذیب توافق موقت ایران و آمریکا
کاخ سفید روز پنجشنبه گزارشی مبنی بر نزدیک شدن آمریکا و ایران به یک توافق موقت که بر اساس آن ایران برنامه هسته ای خود را در ازای کاهش تحریم ها محدود می کند، رد کرد. 

فاجعه نشت رادیو اکتیو در بیمارستان کرمانشاه
قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دیواره‌های سربی دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه اردیبهشت ماه امسال سرقت شد، گفت: افرادی که در این زمینه دست داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند. او افزود: پس از آشکار شدن موضوع بلافاصله محوطه دستگاه را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه نشت اشعه شدیم. وی عنوان کرد: تعداد قالب های سربی دزدیده شده مشخص نیست و اسناد سرب کوبی که مربوط به ۲۰ سال قبل بود را متاسفانه پیدا نکردیم. محمدی گفت: هیچ مستنداتی از تعداد افرادی که در معرض اشعه بوده اند و چه مدت در معرض آن بوده و چه عوارضی برای آنها ایجاد شده مشخص نیست و تاکنون هیچ موردی پیدا نشده است.

ظریف: والله که برنامه انتخاباتی ندارم
وزیر خارجه پیشین ایران در واکنش به حملات اخیر اصولگرایان پس از اظهاراتش در کلاب هاوس گفت: نمی‌خواستم کار کسی از دولت کنونی را توجیه کنم و البته حمله هم نخواستم بکنم و دیدید که حمله نکردم. برنامه ای دیگر هم نداشتم. والله که برنامه انتخاباتی ندارم. قصد این کار را هم ندارم. نه نمایندگی مجلس را خوب بلدم و آمادگی اش را دارم نه به کارهای جدی‌تر علاقه ای دارم .

رئیسی: چرا این همه ترقی را مشاهده نمی کنید؟
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مردم آذربایجان و تبریز در اغتشاشات اخیر نشان دادند که به حرف دشمنان بی توجه هستند، ادامه داد: همچنانکه رهبری فرمودند کشور امروز در حال پیشرفت است و دشمن اعلام می کند فشار حداکثری به ایران شسکت خورده است، اما عده ای در داخل از این اتفاق ناراحت هستند. وی گفت: مردم ما امریکا را در عرصه های مختلف شکست داده اند و ما امروز از صبح در خدمت مدیران استانی هستیم که اقدامات دولت در تبریز پیشرفت های چشمگیری داشته است، چرا عده ای این همه ترقی را مشاهده نمی کنند؟

عربستان: عادی سازی روابط با اسرائیل به نفع منطقه است
فیصل بن فرحان امروز پنجشنبه در یک نشست خبری مشترک با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: عادی سازی به نفع منطقه است، اما ابتدا باید به موضوع فلسطین رسیدگی شود. 

واکنش وزارت خارجه آمریکا به خبر هاآرتص
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره گزارش ادعایی روزنامه هاآرتص مبنی بر اینکه ایران و آمریکا در حال انجام رایزنی‌های محرمانه برای حصول یک توافق اولیه هستند، تاکید کرد که به این گونه شایعات و یا درز گفت‌وگوهای دیپلماتیک که تمایل به دروغ‌پردازی و گمراه کردن دارند، پاسخ نمی‌دهد. 

بناهای تاریخی در حال از بین رفتن هستند
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در حال حاضر بناهای تاریخی ما به دلیل عدم رسیدگی و اعتبار لازم در حال از بین رفتن هستند. 

۱۰ کشته و ۲۵ زخمی در انفجار مراسم ترحیم معاون والی طالبان
یک مسوول بهداشتی در افغانستان اعلام کرد که بر اثر انفجار در مراسم ترحیم معاون والی طالبان در شهر فیض‌آباد استان بدخشان، دست کم ۱۰ نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند. 

انتشار نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب
نسخه نهایی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب که هفته گذشته به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، منتشر شد. تذکر و جریمه نقدی برای کشف حجاب، امکان حبس درجه شش [۶ ماه تا ۳ سال] برای برهنگی کامل بدن، توقیف وسیله نقلیه به مدت ۷ روز در صورت تکرار کشف حجاب سرنشینان، پیش بینی کسر یک سوم حقوق کارکنان دستگاه‌ها در صورت کشف حجاب، محرومیت یک تا سه ماهه اشخاص مشهور از فعالیت در فضای مجازی در صورت کشف حجاب و جریمه نقدی برای تعرض یا توهین به بانوان محجبه از موارد طرح شده در این لایحه است.

برنامه ویژه‌ پلیس برای پایش ناهنجاری‌های اجتماعی در سواحل خزر
‌سردار احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه برخورداری و استفاده از مواهب الهی حق مردم است، ‌گفت: نیروی انتظامی امسال برنامه های ویژه برای پایش و رصد ناهنجاری های اجتماعی در سواحل استان های شمالی دارد. 

شکایت مجدد محمدرضا گلزار از اهالی رسانه
حسین لامعی و بهمن بابازاده(منتقد و فعالان رسانه‌ایی) در صفحات شخصی‌شان از شکایت محمدرضا گلزار از خود خبر دادند. شکایتی که عنوانش اخلال در نظم و آسایش عمومی، انتشار اکاذیب از طریق رایانه و توهین به اشخاص عنوان شده. 

احمد خاتمی از بیمارستان مرخص شد
عصر پنجشنبه برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از بستری شدن احمد خاتمی در یکی از بیمارستان های تهران خبر دادند. ایرنا نوشت: این عضو مجلس خبرگان رهبری چند روز پیش برای انجام معاینات دوره ای به بیمارستان مراجعه کرده بود. بنابراین حال گزارش عمومی خاتمی اکنون مساعد بوده و وی از بیمارستان مرخص شده است.

فرود پرواز مشهد- جده هواپیمایی هما در مدینه
سخنگوی هواپیمایی ایران اعلام کرد: بعد از تشخیص خلبان درباره نقص فنی هواپیما، این پرواز به جای بازگشت به آسمان کشور و برای جلوگیری از سرگردانی حجاج به سمت فرودگاه مدینه النبی تغییر مسیر داد و به جای جده در مدینه فرود آمد. 

استقبال آمریکا از توافق ایران و عربستان
بلینکن وزیر خارجه آمریکادر مصاحبه با این شبکه در خصوص توافق عربستان و ایران برای از سرگیری روابط که با حمایت چین در پکن انجام شد و اینکه آیا نقش رو به رشد چین در منطقه، آمریکا را نگران می‌کند یا خیر؟ گفت: ما از توافق عربستان و ایران استقبال می‌کنیم و هر چیزی که بتواند تنش‌ها را کاهش دهد، حداقل یک مشکل را رفع کند مانند مساله بحران یمن و برقراری صلح در این کشور، فکر می‌کنیم چیز خوبی است. 

نظرات بینندگان