arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

استانداری خوزستان: ترک فعل دستگاه‌ها در بحث حجاب و عفاف تا عزل مسئول پیگیری می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: اقدام اصولی در بحث حجاب و عفاف مطالبه عمومی شهروندان است و چنانچه در این زمینه ترک فعلی از سوی دستگاهی صورت بگیرد موضوع تا معرفی به مراجع قضایی و احتمال عزل مسئول مربوطه قابل پیگیری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: اقدام اصولی در بحث حجاب و عفاف مطالبه عمومی شهروندان است و چنانچه در این زمینه ترک فعلی از سوی دستگاهی صورت بگیرد موضوع تا معرفی به مراجع قضایی و احتمال عزل مسئول مربوطه قابل پیگیری است.

محبوبه ایزدی پناه مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: جلسات عملکردی عفاف و حجاب در حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی این استانداری از سال گذشته در حال انجام بوده و مقرر شده که در ادامه جلسات بشکل هفتگی برگزار گردد که در این زمینه تلاش های متعهدانه ستاد احیاء امر بمعروف و نهی از منکر استان جای قدردانی دارد.

وی افزود: فارغ از مسائل دانشجویی که در کمیسیون دانشجویی بررسی می‌شود چندین جلسه از جلسات عفاف و حجاب در حوزه دانشگاه‌ها بوده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به برخی هماهنگی‌های بین بخشی در خصوص مساله حجاب و عفاف، گفت: یک تیم نظارتی شامل ارزیابان ستاد حجاب و عفاف استانداری، مجموعه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ، پلیس امنیت اخلاقی  و پلیس اجتماعی تشکیل شده است. 

ایزدی پناه بیان کرد: این تیم ارزیابی‌های دستگاه‌های اجرایی را انجام می‌‌دهد و در یک سال گذشته بیش از 50 دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن به مرکز ارسال شده است. 

وی ملاک‌های ارزیابی را پرسش‌نامه‌هایی که در حوزه ستاد احیای امربه معروف و نهی منکر، ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب استان وجود دارد برشمرد و عنوان کرد: این پرسش‌نامه‌ها عموماً در حین انجام نظارت ها، تاکید بر استفاده از ظرفیت های مشاوره ای، هنری، تبلیغی، آموزشی و حتی اردویی نیز صورت گرفته است.

 ایزدی پناه افزود: اقدامات لازم در خصوص دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور و دیگر مراجع که در این خصوص دستورالعمل صادر کرده اند در زمان‌های مقتضی خود با قید فوریت و لحاظ طبقه‌بندی انجام شده و بازدیدها از دیگر اماکن ارائه دهنده خدمات عمومی مثل  فرودگاه ها، بیمارستانها، راه آهن و... نیز در حال انجام است. 

وی  با تاکید بر لزوم بهبود شرایط در اماکن عمومی، بیان کرد: با  اتحادیه اصناف، پلیس اماکن،پلیس فرودگاه، پلیس راه‌آهن، متولیان حوزه درمان در پنج دانشگاه علوم پزشکی استان جلساتی برگزار و دانشگاه‌ها موظف شدند نماینده‌های خود را در حوزه پیگیری عفاف و حجاب به استانداری معرفی کرده و برای بازرسی های دوره ای این موضوع تیم مشترکی از نمایندگان ستاد عفاف و‌حجاب، ستاد امر به معروف، معاونت درمان، معاونت دارو و معاونت بهداشت تشکیل داده و نظارتهای مورد انتظار را انجام دهند.

ایزدی پناه با اشاره به بازخورد مثبت نظرات شهروندان در خصوص بهبود نسبی سیمای ظاهری شهر در نتیجه اقدامات صورت گرفته در حوزه حجاب و عفاف، عنوان کرد: در مرحله اول مبنای فعالیت برای اجرای برنامه‌های حجاب و عفاف در حوزه های مختلف اقدامات ایجابی و در صورت لزوم در فاز بعدی اقدامات سلبی خواهد بود. 

وی با تاکید بر مطالبه عمومی شهروندان در خصوص لزوم تداوم اقدامات در حوزه حجاب و عفاف بیان کرد: چنانچه در این زمینه ترک فعلی از سوی دستگاهی صورت بگیرد موضوع تا معرفی به مراجع قضایی و احتمال عزل مسئول مربوطه قابل پیگیری است. 

وی افزود: در همین رابطه اخیراً گزارشی از یکی از دستگاههای اجرایی استان مبنی بر معرفی مدیر مجموعه از طرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دستگاه قضا داشته ایم. 

ایزدی پناه با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های متولی  برنامه‌های فرهنگی و اخلاقی در بحث اجرای برنامه‌های عفاف و حجاب پای کار هستند، افزود: در حال حاضر موضوع اوقات فراغت یکی از دستورکارهایی است که روی آن تمرکز داریم و علاوه بر این دوره‌های بسیج، دوره‌های مربوط به آموزش و پرورش،فرهنگ و ارشاد اسلامی، هلال احمر، برنامه های فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز و... در حال انجام هستند. 

وی بیان کرد: برای حوزه دانشجویی که گروه جوانان ما را شامل می‌شود، تاکید جدی بر برنامه ریزی برای برگزاری جلسات اقناعی و ایجابی است تا جوانان با درک بالای خود به نتایج مطلوب برسند و عموماً جوانان اغلب با برنامه‌های اقناعی نتیجه‌‌گیری‌های درست و قابل قبولی خواهند داشت.

نظرات بینندگان